Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Brainy skrev:Smal garageport? Mindre risk att få den avkörd? ställa sig nära en vägg på passagerarsidan? Fränt ;)?
Då jag bodde i centrala stan så hade jag ofta problem med att folk gick in i backspeglarna med barnvagnar eller väskor etc när man parkerade mot en trottoar. Ofta var de "knäckta" åt "fel" håll. Även mopeder etc kunde köra emot där det är trångt. Då var det riktigt praktiskt att fälla in dem. Nu använder jag det av samma skäl. Bra när man parkerar samt enkelt att se om man låst bilen eller ej. Snabbare än PCC:n också om man är på synavstånd :)
Det är kanon när man kör in i en automattvätt där speglarna oftast ska vara infällda.
Speciellt efter avslutad tvätt när man bara vill åka hem och slippa gå runt bilen och vinkla ut speglarna igen.

Lyckades faktiskt sträcka mig svårt i ryggen när jag försökte vinkla ut speglarna genom främre sidorutorna efter tvätt med en Audi för några år sedan. :D

Dessutom ser man på avstånd om bilen är låst eller ej.
EmilV70T5 skrev:Någon som vet om detta går att eftermontera på en V70II och vad det kostar isåfall?
Runt 3000kr om du kan montera dom själv. Kolla i webshopen på bildeve.se

/Martin
MartinS skrev:
EmilV70T5 skrev:Någon som vet om detta går att eftermontera på en V70II och vad det kostar isåfall?

/Martin
Skriv bara vad som behövs och hur man gör.
Omek skrev:
MartinS skrev:

/Martin
Skriv bara vad som behövs och hur man gör.
Det medföljer en instruktion hur du skall gå tillväga.
Du kan även ladda ner samma guide på Volvos tillbehörsweb

/Peter
ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]

Gänglåsning "släpper" vi[…]