Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Rellac
Jag beställde 3st HID-satser från vvme och gjorde allt som krävdes trodde jag. Betalade med mitt kontokort, och pengarna drogs.
Nästa dag fick jag ett mail om att de ville ha en bild av mitt kontokort, med de sista siffrorna och namnet. Eftersom man läst mycket om phising osv så drog jag öronen åt mig och kontaktade vvme på egen hand, och beskrev vad jag hade fått för mail. Det var tydligen i sin ordning fick jag veta, vilket resulterade i att jag drog tillbaka min beställning. Kommer aldrig på fråga att jag mailar iväg en bild på mitt kort. Vi får väl se om jag får tillbaka mina pengar.

Har ni råkat ut för att vvme vill ha en bild på ert kontokort?
Man kanske ska ordna paypal och betala genom det istället?
av Lövet
Nej, men när jag köpte fälgar från England en gång så krävdes en bild av min elräkning (med matchande namn mot kontokortet). Tänk på att bara kortnumret inte kan användas i bedrägerisammanhang utan 3dSecure koden som du matar in när du köper. Det de vill veta är att du har kortet i din besittning bara.
av Rellac
Okej. Det kan säkert vara så att bara numret inte går att göra något med, men jag är så paranoid när det kommer till sådan privat information.
:)
av Lövet
Försiktighet är alltid bra. Jag förklarar bara varför VVME gör som de gör. Det cirkulerar hundratusentals stulna kortnummer ute på nätet. Om VVME skickar en vara mot ett sådant kortnummer så får de inte betalt (bankerna återtar betalningen efterhand) trots att de skickat varan och betalningen genomförts.
av TomClaesson
Det kanske inte hjälper dig just nu, men jag kan berätta att jag handlat av vvme flera gånger, betalning har skett helt problemfritt med paypal. Varorna därifrån fungerar mkt bra och de har imponerande snabb leverans dessutom!

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]

Bromsskivor och belägg till 740

Biltema har för 219kr, 262mm: https://www.bil[…]