Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hej,

har även vi en volvo v70 drive 2011 och även vi har haft avbrott på fjädern. Vill gärna förklara några saker, fjädern är tillverkat av en underleverantör till volvo. Fjädern håller inte måttet så den bytts ut på garanti. Vad det gäller bromsarna så fastnar det gärna skit mellan dem, tryck ut värmeskölden något.
Vi är väldigt nöjda med v70:n men alla bilar ha något garantiärende även plastiga japanare.
theodor skrev:hej,

har även vi en volvo v70 drive 2011 och även vi har haft avbrott på fjädern. Vill gärna förklara några saker, fjädern är tillverkat av en underleverantör till volvo. Fjädern håller inte måttet så den bytts ut på garanti. Vad det gäller bromsarna så fastnar det gärna skit mellan dem, tryck ut värmeskölden något.
Vi är väldigt nöjda med v70:n men alla bilar ha något garantiärende även plastiga japanare.
Aha ok, och de nya fjädrarna är av bättre kavlitet då hoppas Jag?
Mina bromsar började föra väsen efter 30 mil på relativt torr och snötäckt väg så de borde va en riktig smutsfälla runt bromsarna :/
theodor skrev:hej,

Har full förståelse för garantiärenden. Men ca 10 gånger för olika saker är fånigt. Och om det nu är ett känt fel, varför inte återkalla alla?
Det kanske har sålts några fler manuella DrivE än manuella D5? Det vore ju märkligt om det skulle vara olika fjädrar på kopplingspedalen för de olika motorerna, men visst, det kanske är så?

/Martin
MartinS skrev:Det kanske har sålts några fler manuella DrivE än manuella D5? Det vore ju märkligt om det skulle vara olika fjädrar på kopplingspedalen för de olika motorerna, men visst, det kanske är så?

/Martin
precis! Ända fram tills nu har ju DRIVe bara funnits med manuell å kan tänka mig att de flesta D5 köparna har automat i sina bilar.
Vad betyder V50 M + ?

Nu förtiden finns ju Copilot... :-) Din bil[…]

Bakre länkarmsbussning

Bra tips gällande Polestar!...dock är de[…]

EX60

Jag skulle uppsatta om det där dyra panoramat[…]

Elfel bagagelucka V70

Tror också på dålig jordning