- sön 12 feb 2012, 22:09
Har lite problem med min 740 från -92, Det var så att soppapumpen gav upp. Den byttes på verkstad men efter det ville bilen inte starta. Till slut så fick de igång och jag fick tillbaka bilen och den funkade i en hel dag. Sen ville den inte starta igen. Jag körde bara pumpen på tändningen så jag flödade bilen med soppa och sen så startade den och jag kom hem.
Dagen därpå skulle jag ut och åka igen men då starta den inte, provade med att pumpa soppa men utan resultat. Provade ett par dagar med bilen men utan att den gick igång. Sen gav jag upp och tänkte bogsera den till verkstan igen.
Tänkte att jag provar en gång att starta den och då hoppa den igång direkt utan att jag behövde köra pumpen flera gånger.
Nån som har en aning om vad det kan vara
Dagen därpå skulle jag ut och åka igen men då starta den inte, provade med att pumpa soppa men utan resultat. Provade ett par dagar med bilen men utan att den gick igång. Sen gav jag upp och tänkte bogsera den till verkstan igen.
Tänkte att jag provar en gång att starta den och då hoppa den igång direkt utan att jag behövde köra pumpen flera gånger.
Nån som har en aning om vad det kan vara
Per Karlsson
Kör Volvo 740SE
Kör Volvo 740SE

- By Xanthopteryx