Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hamster
Hej. är det någon som vet vilken medel man ska använda för att återskapa vinyl på insidan av bilen till så nära orginal skikt som möjligt. Jag har provat med vinylglans. Men det blir för glansig skikt. Finns det medel som kan få den lystet tillbaka. Jag prata om en bil som är 4-5 år gamla med en ganska bra inredning. Ni som har erfarenhet kan ni berätta var för medel ni använder
Användarvisningsbild
av Rillee
Kombi vinyl funkar prima
av Hamster
Vad hitta man sån?
Användarvisningsbild
av falcon
Autosmart klädseltvätt ger en ren snygg yta utan att vara blank, jag föredrar det före andra medel som ger en yta som speglar sig i vindrutan.
av Hemgårn
falcon skrev:Autosmart klädseltvätt ger en ren snygg yta utan att vara blank, jag föredrar det före andra medel som ger en yta som speglar sig i vindrutan.
Håller med. Cockpit SHine ger en spegelblank yta som är tokjobbig. Sök reda på något som ger en mindre glansig yta. Den som rekommenderas ovan.
av Hamster
Jag vill får lite klarhet i det bara. När jag titta på Autosmarts hemsidan se jag att det finns två produkter ena heter INTERIÖR OCH KLÄDSELTVÄTT och den andra heter GUMMI, VINYL OCH PLASTPOLISH. Är det verkligen den första ni mena eller är det den andra?
Användarvisningsbild
av Janne3
ALMOROL Har ju ett matt vinylmedel kör ja me o de tycker ja är rätt bra ,finns på de flesta bildelsbutiker o mackar 8)
Användarvisningsbild
av falcon
Japp det är det först nämda, den andra tycker jag blir för blankyta av.
dessutom så innehåller klädseltvätten inte silicon så det blir inga sprickor av den, undvik att att få den på rutan om du inte vill putsa den :).
Jag använder klädsel tvätten i hela bilen, den har en behagligt diskret lukt.
av Hamster
Hej Falcon.
Hur lägger du på ytan då? I och med du sa att man ska akta rutan så är det inte så bra att spraya på ytan då. Använder du en torr eller en fuktig trasa för att får det bästa resultat? Jag tänkte efter som du har använt produkten innan är det bra att jag fråga dig om dessa detaljer.
Användarvisningsbild
av falcon
Jag sprejar på det ej för snålt utan så det täcker ordentligt.
rutan brukar jag skydda med ett A4/A3 papper, jag vill inte ha fönster puts på brädan efter jag har rengjort den.

Finns på skroten. Mvh Per

Idag var tanken att byta olja i bilen vilket inte […]

Byta tryckgivare turbo

Du får plocka ut luftfilter burken, losa p&a[…]

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&au[…]