- sön 12 feb 2012, 09:20
Jo jag vet precis hur det är, är själv bilbyggare och monterar bilar hela dagarna.
Självklart dyker de upp fel emellanåt men visst blir man trött när det alltid är något som låter/krånglar eller bara inte fungerar, speciellt när man lagt ganska mycket pengar på helt ny bil.
Jag har ägt två nya BMW innan, den ena och förste krånglade motorelektroniken på efter 600 mil, ett servicebesök och sedan gick den klockrent hela tiden Jag hade den, andra bilen, en BMW igen hade inga problem mer än lite oljud i kupen under de 6500 milen Jag körde den. Ok, ett krängningshämmarstag gav upp efter 5000 mil men torkarblad höll fint,ac´n funkade perfekt osv.
onkeltompa skrev:Berätta mera dst02.
En bil kommer alltid att ha fel, även när vi skriver år 2012.
Du har fortfarande nybilsgaranti. Ta småfelen, skriv upp dem på att göra listan, kör allting i en klump vid ett tillfälle och försök att njuta av bilen lite emellanåt. Det mår nog du och verkstan bäst av. Känner du att verkstan inte är samarbetsvillig, byt verkstad om du har möjlighet. Garantiåtaganden är inte bundet till din handlare och ska åtgärdas av alla auktoriserade verkstäder. Jag kanske slår in öppna dörrar här, men har du fått ett riktigt måndagsexemplar är det bara att beklaga.
Får man fråga vad du körde för märke innan?
Tom
Jo jag vet precis hur det är, är själv bilbyggare och monterar bilar hela dagarna.
Självklart dyker de upp fel emellanåt men visst blir man trött när det alltid är något som låter/krånglar eller bara inte fungerar, speciellt när man lagt ganska mycket pengar på helt ny bil.
Jag har ägt två nya BMW innan, den ena och förste krånglade motorelektroniken på efter 600 mil, ett servicebesök och sedan gick den klockrent hela tiden Jag hade den, andra bilen, en BMW igen hade inga problem mer än lite oljud i kupen under de 6500 milen Jag körde den. Ok, ett krängningshämmarstag gav upp efter 5000 mil men torkarblad höll fint,ac´n funkade perfekt osv.