Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vojje
Hanken skrev:Då läste jag fel hehe. 995:- alltså.

Jag funderar på att göra detta i vår, får ta hjälp av någon som är lite mer kunnig, jag är ännu nybörjare på att meka.
Om ni tänker pumpa ur oljan med bromspedalen tänk på att inte trycka pedalen i botten.
Användarvisningsbild
av Perra83
Köp annars en slang med ett lock i ena änden som du skruvar på bromsvätskebehållaren och andra änden skruvar du på ventilen på ett däck med ca 1bars tryck. Lyft upp bilen på fyra pallbockar och ta av hjulen. Med fördel så suger du ur den gamla vätskan i behållaren och fyller upp fullt med ny vätska. Sedan är det bara att lufta ett bromsok i taget till ny klar vätska kommer fram. Ha alltid mycket vätska i behållaren den får absolut inte bli tom så att luft kommer med. Är du riktigt lat och tycker om fika så tar det max en förmiddag.

995kr som Volvo tar är inte jätte dyrt men för det priset får du nya torkarblad och bromsvätska till bytet + slangen till luftningen.
Användarvisningsbild
av Vojje
Nexus skrev:skämtar du? 2049:- För ett jobb som tar max 15 minuter. ...
Perra83 skrev:Är du riktigt lat och tycker om fika så tar det max en förmiddag.
Nu blir jag förvirrad :( .
Perra83 skrev:Sedan är det bara att lufta ett bromsok i taget till ny klar vätska kommer fram. Ha alltid mycket vätska i behållaren den får absolut inte bli tom så att luft kommer med.
Ska man inte börja med att lufta huvudcylindern om man gör på detta sättet?
Användarvisningsbild
av Vojje
robinmoppe skrev:bromscylindern behöver inte luftas så länge det finns bromsvätska i i behållaren.
Men den har ju Perra83 sugit ut :shock: .

Hej! Jag har ett märkligt problem med min V[…]

Råd vid punktering

Pumpa och kolla trycket efter en halvtimme innan d[…]

EX60

Jag har byggt flera stycken. Det stör mig at[…]

Nästa elbil från Volvo?

Vi har nu lagt in EX60 i forumet så vi forts[…]