Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Kovändning under galgen skulle jag långt ifrån kalla det.

Skruvat.se kunde varit tyst, strunta i att svara över huvud taget, som de flesta gör. Jag tycker att det är mycket strongt gjort att Skruvat.se valde att gå in i diskussionen och dessutom inte på nått sätt försöka släta över/bortförklara/urskuldra etc. med ohemult massa jävla undanglidande skitsnack som man alltför ofta får sina hörselgångar nedskitade med.

Mvh
Självklart är det så att de allra flesta som beställt av Skruvat är nöjda. Jag har beställt en gång och är nöjd med den beställningen. Men det hjälper inte dem som är missnöjda - som fått fel varor levererade eller blivit nekade att byta varor som de blivit missnöjda med. Hela grejen är att problemen borde lösts redan när beställaren rekalmerade varan. Att Skruvat kommer krälande, och vill kompensera, först när vi börjar klaga på forumet imponerar inte.
Skruvat skrev:Hej alla jagrullare,

Det var ingen rolig läsning för mig som ansvarig för Skruvat.se att läsa om de saker som av olika anledningar drabbat er och där vår motprestation inte motsvarat era förväntningar.

Vi är givetvis extremt måna om att våra kunder får bästa möjliga service och att produkterna ska hålla en hög kvalitet. Vi har en uttalad policy om att fria istället för att fälla när det gäller reklamationer, returer, byten av vilken art de än må vara men vi måste givetvis alltid låta våra tekniker undersöka varan innan påföljden kan bestämmas. Produkter som säljs i par eller styckvis för olika sidor ska alltid vara av samma märke, detta är en policy på vårt lager, men vi måste vara ödmjuka och erkänna att det givetvis skickas ut en del felaktigheter. Om så sker ska detta korrigeras omgående och ny produkt skickas ut efter att felaktig vara kommit oss tillhanda. Gällande alla våra produkter så förekommer det ju givetvis reklamationer och konstigt vore väl annars. Just när det gäller bromsskivor och kvalitén på dessa så görs till stor del original, kända märken som Zimmerman och Brembo samt mindre kända märken i mer eller mindre samma fabriker i asien som det är idag. Vi köper själva allt i Europa men ursprunget är i regel detsamma.

Alla reklamerade bromsskivor testas av ett företag med specialutrustning för just bromsprodukter och vi får ett snabbt besked som utgör underlag för slutgiltig bedömning. Nu till er i denna tråd som råkat ut för dessa saker ber jag er att kontakta mig omgående på [email protected] så ska jag se till att ni får nya produkter eller annan kompensation för detta strul. Ni är inte bara viktiga för oss som kunder utan också för att ni hjälper oss att bli bättre.

Mvh
Roberth Risberg
VD, Skruvat.se

Köpte nya dämpare och sänkfjädrar till V70N. Framfjädrarna gjorde att bilen blev högre än orginal i fram! Bakfjädrarna var helt åt helskotta bilen var extremt "baktung". Skickat bilder till er och pratade med kundtjäsnt flera ggr, skickade bilder och fick pratat med någon Magnus P? som skulle vara allvarlig. Han "super-ide" vara att jag skulle riva ner allt, skicka in och sedan HOPPAS på att reklamation blir godkänd.... trots att jag skicka bilder som TYDLIGT visar att hela bilen liksom lutar. Sättningen bak såg ut som en parkerad Citroen men. Slutade med INGEN kompensation, INGEWN återkoppling alls samt att jag fick i det läget sätta tillbaka mina gamla orginalfjädrar frö att få rimlig "nivå" på bilen... Det hela kostade mig 1500:- (för fjädrarna)

Det som gör mig mest förbannad är när man lovar återkoppling men INGEN ringer tillbaka!
Om du nu anser att vi kunder är viktiga får du gärna PM:a mig (visar på din seriositet) så får du kundnummer osv.
Vojje skrev:
Det kan du enbart tacka dig själv, och de forummedlemmar som deltog i din tråd, för.
En kovändning under galgen. Jag är inte helt övertygad :???: .
Kanske skulle komplettera med att jag personligen inte är helt missnöjd med Skruvat.
Har handlar där en gång hittills, skivor och belägg. Bra grejor, bra pris, men eländig leveranstid ( ca 2 månader ).
Vojje skrev:
Vojje skrev:
Det kan du enbart tacka dig själv, och de forummedlemmar som deltog i din tråd, för.
En kovändning under galgen. Jag är inte helt övertygad :???: .
Kanske skulle komplettera med att jag personligen inte är helt missnöjd med Skruvat.
Har handlar där en gång hittills, skivor och belägg. Bra grejor, bra pris, men eländig leveranstid ( ca 2 månader ).
Du borde vara RIKTIGT missnöjd!? 2 månader? Såna leveranstider tyckte man va ok på 80talet från Hobbex....
Man får vad man betalar för, mycket av bildelarna är likvärdigt med biltema.
Själv köper jag samma grejer från tyskland som säljs på skruvat.se fast billigare trots frakt.
Grejerna finns oftast hemma så de kommer på 2-3 dagar.
Hej på Er alla.
Har själv handlat hos skruvat.se flera ggr utan strul etc.
Kvaliteten har hittills inte varit några fel på de produkter jag köpt/monterat till/på bilen.

De saker jag köpt är renoverings-sats bromsok (fram+bak V70N -01) samt stötdämpare dito bil/modell.
Snabbt handläggande och fantastisk support gällande de delar som hade med broms-oken att göra.

2 saker poppar upp när man läser i tråden.
Det första är den styrka ett forum kan ha för oss konsumenter.
Det andra är från leverantörens perspektiv.

Jag menar med det andra följande..
De flesta har köpt eller sålt saker på blocket,allt från bilar till div andra saker.
När det gäller detaljer som man köper/säljer så är oftast en eller flera parametrar involverade vid ev tvist om en varas funktion och kvalitet.
Inte sällan uppstår det frågetecken rörande både säljaren vs köparen om vad som gäller och ändå var så sol-klart innan man träffas?
Vi är alla någon gång under livet säljare i någon form,och detta är inte så enkelt fast man försökt ( åtminstone jag ) vara så klar och ärlig man kan vid ev försäljning av en vara.

När det gäller just det tråden handlar om och bilden som någon länkade till på den snedslitna broms-skivan så finns det andra saker som kan påverka funktionen än de delar man monterat nya.

Ex med broms-skivan så är det glidpinnarna,medbringaren för broms-klossarna och sist broms-oket självt där kolven/cylindern kanske kärvar?
Påstår inte att så är fallet gällande den tråden,men ville bara påvisa att det kan gälla sådant när det uppstår.

Förstår att en reservdels butik som ex skruvat.se har en del klagomål (och missförstå mej rätt nu) som inte faller under felaktiga reservdelar utan är kopplade till monteringen eller defekta ok,medbringare eller glidpinnar som ex.

Sist en eloge till Skruvat.se som vågar läsa samt kommentera detta på forumet.
Som jämförelse har jag då aldrig sett Biltema kommenterat likande på något liknande forum?
Å andra sidan har jag heller inte stött på några problem hos Biltema de ggr jag behövt reklamera något!
Hör och häpna!

Efter att fått kontakt med Roberth Risberg via forumet här fick jag direkt respons och omedelbar hantering utav min reklamation som tidigare var "kört". Roberth skötte detta snyggt och jag kommer fortsättningsvis handla utav skruvat.se när jag behöver delar till min bil. Jag kan härmed rekomendera skruvat.se för även om det felar/brister så kan man uppenbarligen få rätsida på det. Tack Roberth för fantastisk fin service och fint erbjudande.
LOTEZ skrev:Hör och häpna!

Efter att fått kontakt med Roberth Risberg via forumet här fick jag direkt respons och omedelbar hantering utav min reklamation som tidigare var "kört". Roberth skötte detta snyggt och jag kommer fortsättningsvis handla utav skruvat.se när jag behöver delar till min bil. Jag kan härmed rekomendera skruvat.se för även om det felar/brister så kan man uppenbarligen få rätsida på det. Tack Roberth för fantastisk fin service och fint erbjudande.
Det låter ju bra. Då får vi bara hoppas att "rätsidan" finns kvar även när denna tråd har försvunnit långt ner.

Progress! Skiftade armaturer och nu har jag en fun[…]

Jag har nyligen fått detta problem med. Bara[…]

Ett kladdigt rostskydd (fett/olja) har chansen att[…]

Belysning xc60 2021

Har också bytt min i baksätet. Väl[…]