Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av llesrof
Nja, din peng räcker nog till en S80 av nya modellen. Kollade lite på det igår. Och då får du en som inte rullat allt för långt, men hur långt "alltför" innebär är ju ett relativt begrepp. Här har du en som visserligen kostar någon spänn mer men det kan ju vara prutbart eller så kanske du kan satsa aningens mer. Den har dessutom automatlåda men det är ju en smaksak.
http://www.bytbil.com/bilar/volvo/s80/v ... GIuAAmBwAA__!
Jag övervägde en sådan när jag bytte bil för några år sedan. Sedan kom jag på att jag ville ha en CrossCountry och då räckte inte pengen till den nya modellen :D Jag gillar verkligen den nya S80:n. Den ser liksom elegant och sofistikerad ut och lite "business class". Den gamla modellen känns verkligen gammal och då hade jag valt en S60 istället. Jag tycker inte linjerna lirar helt hundra på gamla S80 även om ett och annat välpolerat exemplar med snygga fälgar har fått det att rycka i baugetten någon gång. Komfortmässigt är det nog hugget som stycket mellan gamla S80 och S60. Den sistnämnda är dock jäkligt trång i baksätet. Med detta inte sagt att gamla S80 är en dålig bil men att köpa en sådan när budgeten räcker till den nya modellen är lite som att köpa mat vars bäst-före-datum gått ut :D
av Herkulez
Vad gäller motoralternaiv kan jag bara rekomendera 2.5T. Motor och växelåda (Aut) harmoniserar fin fint :-)-) Inga generella turboproblem som ras etc.
av volvofantast
Men om man köper den första årmodellen av s80n å brukar den ju finnas en massa barn sjukdommar på den och är dom inte åtjåärdade så gäller det att han köper den på en bra firma med garanti annars är det bättre att köpa en av de sista årmodellerna av den gamla s80 eller s60 för då är felen bortbyggda och åtgärdade
av llesrof
volvofantast skrev:Men om man köper den första årmodellen av s80n å brukar den ju finnas en massa barn sjukdommar på den och är dom inte åtjåärdade så gäller det att han köper den på en bra firma med garanti annars är det bättre att köpa en av de sista årmodellerna av den gamla s80 eller s60 för då är felen bortbyggda och åtgärdade
Det är sant, men vilka fel har dom då? Farsan hade en XC70 ur första generationen XC70II och han hade aldrig några problem med den. I och med att jag inte har någon bil ur denna generation så läser jag sällan den forumsavdelningen så jag har dålig koll på vilka barnsjukdomar dessa modeller har.
V502.0D spridarfråga

Om du skriver var i landet det är , kanske k[…]

ad 1: På en 1-10 skala , där Volvo240 […]

B230E får ingen bränsle

Tjena jag har en 740GLE med en b230E som får[…]

Menar du bärarmsbussningarna bak? Vet att dom[…]