Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bensinskalle
Fläkten kan ge ett ganska tydligt, snabbt kvitter i kupén när den startas om den börjar bli lite smådålig. Min kvittrar när det är riktigt kallt ute vid start
av Trollis1
bensinskalle skrev:Fläkten kan ge ett ganska tydligt, snabbt kvitter i kupén när den startas om den börjar bli lite smådålig. Min kvittrar när det är riktigt kallt ute vid start
Oki men är det något som e skadligt för bilen eller kan det vara så?Eller ska man göra nått åt det,när bilen börjar bli varm kvittrar den mindre å ibland mer.....Trollis....... :(
av Trollis1
Mikael G skrev:Grym rubrik, täcker in det mesta!
Grym rubrik ehh?
Agneo skrev:Vad är det för motor? Är det drivremmen som låter så bör du nog se upp så den inte går sönder o går in i kamremmen med motorras som följd!
Hur den skulle kunna ställa till med ett motorras fattar då inte jag! Kamremmen sitter ju innanför en heltäckande tjock plastkåpa. Möjligt att det ser annorlunda ut på dieslarna men på bensinarna i alla fall.
På dieslarna finns det ett ställe på kåpan där det är en öppning in mot kamremmen så skulle spännaren eller drivremmen paja är det överhängande risk att det går in bitar som lägger sig mellan kamrem och hjul vilket gör att den kuggar och ja du fattar nog resten...
Har sett många bilar som detta hänt på fast mest nyare modellen!
Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]

V502.0D spridarfråga

Om du skriver var i landet det är , kanske k[…]