Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rakan
Jag är på jakt efter en V70 med progressiv servostyrning. Från vilken årsmodell fanns det som tillval? I stort sett ingen skriver det i annonser. Är detta ett ovanligt tillbehör? Är det standard på någon V70?

Tacksam för svar
Användarvisningsbild
av Rogge-Johansson
Ja det är ett tillval, ett förbenat gött tillval är det med, jag ska forska lite i det på jobbet på måndag.

På den nya S80,in som har kommit nu så kan du ställa in servon i 3 olika lägen från en meny i färddatorn, för jäkla bra om jag får säga det själv, jag är helt övertygad att det kommer på den nya V70,in med som är på G (W)
Användarvisningsbild
av nicull
E det någon som vet om man kan eftermontera progressivt servo (priser?) V70-06 2.5T Manuell,, - Jag är föredetta BMW ägare som har bytt till Volvo,, allt med billen e kanon utom känslan i styrningen,, kanske progresivt servo skulle hjälpa. Kanske till o med någon som gjort det,,
Tacksam för svar.
av myrris
Har samma problem med min s60 -01 man är på väg att köra av vägen
om man byter cd!! Körde tidigare en Mondeo -98..... gick som på räls!!!
Likadant jobbbilen en VW Caddy -02. Hur kan Volvo sälja bilar utan
proggressiv styrning?
Användarvisningsbild
av 58
Det kom som tillval från årsmodell -05 är inte speciellt dyrt, runt 3000:- har jag för mig, och är för mig som kör mycket stadstrafik helt underbart,jänkarservo i stan och full känsla i högre fart.
av Dicer
Hur funkar progressiv servo ?? Lät ju intressant :)

---- sökte och fann: det blir lättare att vrida desto långsammare det går, det känns således stabilare när man kör fortare
av NCR
Personligen känner jag väl bara att "om nu inte volvo kan fixa ett säte så det inte knarrar, hur kommer nåt sånt här att funka efter 1000 mil".
Användarvisningsbild
av elmuppo
NCR skrev:Personligen känner jag väl bara att "om nu inte volvo kan fixa ett säte så det inte knarrar, hur kommer nåt sånt här att funka efter 1000 mil".
Min S80 T6´99:a har detta :) funkar kaaaaaaanon.
Användarvisningsbild
av 58
NCR skrev:Personligen känner jag väl bara att "om nu inte volvo kan fixa ett säte så det inte knarrar, hur kommer nåt sånt här att funka efter 1000 mil".
Det har funkat klockrent på min taxi i ett och ett halvt år iallafall.....
av Rakan
Det finns med i manualen till 2004 års modeller. Är det någon som har en V70 -04 med progresivt servo?
Vaccumslangar till 940

Som tidigare svarat så går det utm&aum[…]

Ja kanske gjorde fel, ja mätte på den s[…]

Trasig Renault Scenic

Har haft vilopaus några dagar, väntat p[…]

Bygga ”busbil”

Det går väl att plocka ut 300hk+ ur en […]