Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

När ett företag får in ett klagomål, har de ett gyllene tillfälle satt visa sin styrka. Om ett klagomålsärende hanteras på rätt sätt så kan kunden lämna händelsen och vara mer nöjd än om det blivit rätt från början. För då har kunden fått uppleva att ärendet behandlats på rätt sätt, och känner en trygghet i det inför framtida köp. Detta är grundläggande inom klagomålshantering. Efter vad vi fått beskrivet här så har Skruvat inga rutiner för klagomålshantering, när kunden får dra hela historien vid varje uppringning. Eller när de skickar iväg felaktiga leveranser, är det något som brister. Det kan dyka upp produker kvalitet emellanåt. Här verkar det som Skruvat har problem med sin attityd mot kunden, och det är långt värre än bristfälliga produkter som kan ersättas. Missnöje sprider sig med blixtens hastighet på forum som detta. Och det kommer på sikt att kosta Skruvat betydligt mer än ta tillbaka några bromskivor då och då.
Med tanke på hur myckat klagomål jag hör och läser om våde Biltema och Skruvat så kommer jag aldrig någonsin att köpa en bildel från någon av dem. Även om man lyckas reklamera hela tiden så vägrsr jag göra samma jobb flera gånger. Hur kul är det att behövs byta bromsskivor flera gånger bara för att man skall lyckas ha tur och hitts några skivor ur en serie som lyckades bli bra? Nu kanske jag inte tillhör målgruppen eftersom jag inte har som största intresse att meka med bilen och heller lägger tid på musik, historia och andra saker, men det måste öndå vara frustrerande att splea detta spel. Det verkar ju vara rysk roulette varenda gång någon handlar från dessa företsg. Jag betalar hellre dubbelt så mycket på Volvo än chansar på att ha tur med dessa två pajas-företsg.
Att kalla dessa företag för pajas företag är att ta i tycker jag. Då är Volvo lika mkt pajas företag.
Men självklart vill man inte göra om jobbet två gånger. Det tar en massa tid från annat man kan göra. Visst gilalr man mecka så äre väll ok , men köper man en del så förväntar man ju sig att det ska fungera felfritt.
BigB skrev:Beställde nya gasdämpare till bagageluckan på min förra bil, en V40. Fick då två olika av skruvat.se. Man såg alltså stor skillnad på dem. Reklamerade detta. Fick då svaret att de bytt leverantör och att jag fick den sista av de gamla och en ny. Ja, visst de passade båda två men hade olika tryck. Detta resulterade i att luckan skevade när man stängde den. Fick sätta dit en av de gamla så löste det sig. Men fick inga pengar tillbaka. Handlar heller inte där någon mer gång!
Att göra på detta sättet, för att bli av med den sista gasdämparen av den gamla sorten, är väldigt sniket av Skruvat. Den snikenheten kostar dem säkert betydligt mer än att skicka två gasdämpare av den nya sorten och behålla den gamla osåld. De hade ju också tillfälle att rätta till misstaget när köpet reklamerades, men valde att inte tillmötesgå kunden. Dumsnålt...
Tack för informationen.
Jag har ibland tittat på Skruvat.se hemsida. Borde vara bra för att de gör reklam i detta utmärkta forum.

Tack, jag kommer aldrig att köpa en resevdel därifrån med den attityd som beskrivs. När man har så dåligt omdöme att man skickar två olika gastrycksdämpare för att man är så småsnål. Då är botten nådd.
När skivan är konisk eller beläggen skeva och man inte kan skicka en sats nya belägg, då är botten nådd.

Vi vet att Skruvat har betalt kanske 40% av försäljningspriset. Att skicka en ny skiva eller gastrycksdämpare kostar dem någon hundring. Snålheten bedrar visheten.
Tack, jag fortsätter att köpa delar på AD Bildelar, Mekonomen och Volvo. Visst kan det bli fel även där, med det är viktigt att bevara en god kundrelation. Jag lovar att ej titta på Skruvade sidor.
Jag har köpt saker ifrån skruvat, bland annat nya klossar och skivor runt om som jag själv monterade. Har fungerat klanderfritt. Nya däck och två nya dämpare bak samt kamremssats med löprulle och spännrulle. Allt har fungerat utan problem detta till min V70D5. Det enda som inte varit bra är en multirem som iofs var rätt beställd men var 1cm kortare än volvos orginalrem så den gick ej på pga spänningen. Skickade in min verkstadsfaktura och fick reklammera remmen och 500kr tillbaka för monterin/återmontering av gamla remmen. Fick också fel filter till min 9-3 1.9TID beställde ett servicepaket där ett insatsfilter skulle varit ett skruvfilter. Reklammera inga problem.
köpte 4 st krängningshämmarstag,,dvs både fram och bak,,efter drygt 6 månader och knappt tusen mil var tre av dem helt slut,,reklamerade inte ens,,,,ingen mening att få samma skräp en gång till,,,
tror iallafall mer på originaldelar................
Hej alla jagrullare,

Det var ingen rolig läsning för mig som ansvarig för Skruvat.se att läsa om de saker som av olika anledningar drabbat er och där vår motprestation inte motsvarat era förväntningar.

Vi är givetvis extremt måna om att våra kunder får bästa möjliga service och att produkterna ska hålla en hög kvalitet. Vi har en uttalad policy om att fria istället för att fälla när det gäller reklamationer, returer, byten av vilken art de än må vara men vi måste givetvis alltid låta våra tekniker undersöka varan innan påföljden kan bestämmas. Produkter som säljs i par eller styckvis för olika sidor ska alltid vara av samma märke, detta är en policy på vårt lager, men vi måste vara ödmjuka och erkänna att det givetvis skickas ut en del felaktigheter. Om så sker ska detta korrigeras omgående och ny produkt skickas ut efter att felaktig vara kommit oss tillhanda. Gällande alla våra produkter så förekommer det ju givetvis reklamationer och konstigt vore väl annars. Just när det gäller bromsskivor och kvalitén på dessa så görs till stor del original, kända märken som Zimmerman och Brembo samt mindre kända märken i mer eller mindre samma fabriker i asien som det är idag. Vi köper själva allt i Europa men ursprunget är i regel detsamma.

Alla reklamerade bromsskivor testas av ett företag med specialutrustning för just bromsprodukter och vi får ett snabbt besked som utgör underlag för slutgiltig bedömning. Nu till er i denna tråd som råkat ut för dessa saker ber jag er att kontakta mig omgående på [email protected] så ska jag se till att ni får nya produkter eller annan kompensation för detta strul. Ni är inte bara viktiga för oss som kunder utan också för att ni hjälper oss att bli bättre.

Mvh
Roberth Risberg
VD, Skruvat.se
Efter ett långt och givande samtal med Roberth Risberg på skruvat.se konstaterar vi att vi har samma syn på hur en god kundrelation skall skötas. Roberth ser allvarligt på de reklamationscase som tagits upp i denna tråd och kommer att ta tag i detta för att undvika denna typen av misstag framöver. Han har bett om ursäkt för det inträffade och kompenserat mig på ett mycket snyggt sätt. Min uppfattning om skruvat.se har i och med detta agerande från hans sida reviderats.
Bjoerling skrev:Han har bett om ursäkt för det inträffade och kompenserat mig på ett mycket snyggt sätt. Min uppfattning om skruvat.se har i och med detta agerande från hans sida reviderats.
Det kan du enbart tacka dig själv, och de forummedlemmar som deltog i din tråd, för.
En kovändning under galgen. Jag är inte helt övertygad :???: .

Köp en elastisk variant av damasken och en p[…]

Brainys V60

Hur har det gått i dialogen kring rostfl&aum[…]

Som säkert många vet så köpe[…]

Smäller höger fram

Det är väl inte så att bromoket s[…]