- ons 08 feb 2012, 11:56
#616323
När ett företag får in ett klagomål, har de ett gyllene tillfälle satt visa sin styrka. Om ett klagomålsärende hanteras på rätt sätt så kan kunden lämna händelsen och vara mer nöjd än om det blivit rätt från början. För då har kunden fått uppleva att ärendet behandlats på rätt sätt, och känner en trygghet i det inför framtida köp. Detta är grundläggande inom klagomålshantering. Efter vad vi fått beskrivet här så har Skruvat inga rutiner för klagomålshantering, när kunden får dra hela historien vid varje uppringning. Eller när de skickar iväg felaktiga leveranser, är det något som brister. Det kan dyka upp produker kvalitet emellanåt. Här verkar det som Skruvat har problem med sin attityd mot kunden, och det är långt värre än bristfälliga produkter som kan ersättas. Missnöje sprider sig med blixtens hastighet på forum som detta. Och det kommer på sikt att kosta Skruvat betydligt mer än ta tillbaka några bromskivor då och då.