Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NiKeMaN
Onekligen så har vi alla inte riktigt samma åsikter. En del av er har försökt hjälpa till. Andra har försökt att bara jävlas. Nu har någon idiotjävel härifrån anmält min annons hos Blocket.se som dessutom plockat ner den. Tack för det. Nu blir det en ny annons som ju iofs kommer på förstasidan igen helt kostnadsfritt.

Önskar att ni respekterar att vi stänger tråden här. Jag har bett moderatorer om detta men dom vill varken stänga eller ta bort tråden så jag drar mig ur härifrån nu iallafall.

Tack till er som försökt hjälpa till iallafall :)
Användarvisningsbild
av Variosboy
Att anmäla annonsen känns ju bara löjligt måste jag säga..

Av ren nyfikenhet, när en annons blir anmäld så antar jag att man som säljare får ett mejl från blocket med anledningen till anmälan!?
Vad står det där???

Tycker precis som moderatorerna att det inte finns anledning att stänga tråden, det är bättre att sakerna från diskuteras färdigt och att det kommer nåt bra ur diskussionen!
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag tror faktiskt alla försökt hjälpa till men du har haft lite svårt att ta till dig av kritiken/åsikterna trots att den mesta av den varit relativt konstruktiv.

Personligen hade jag skippat bilen pga sänkningen om jag nu var intresserad av en dylik. Felaktig miltalsindelning hade gjort mig lätt tveksam men jag hade kunnat övervinna det om allt annat stämt.

För övrigt tror jag momentum/summum 2.4d/d5 konkurrerar om samma köpare. Det är FÅ som vill betala något extra för det ena eller det andra på en 5 år gammal bil, så jag tror prisbilden är lite fel även om du anser bilen med just dina specifikationer vara billigast på blocket.

vad det gäller automat/manuell är det ofta inget som styr mina bilköp, det blir vad det blir och jag betalar inget extra för varken det ena eller det andra.

Min fem cent, jag hoppas det anses vara konstruktiv kritik.

/Martin
av mickemick
I mitt fall då jag sökte efter en ny bil, så gick jag direkt tillbaka då jag såg ett annat miltal än det jag sökt på. visst 700 mil e ingen stor skillnad fysiskt(bilen), med det psykiska(det man ställer in sej på att finna) ställer till det!!
av perhall
MIn jämförelse med en V70 2,5T MY08: en superfin bil på en erkänt dyr Volvo-firma med 1 ägare, kanonutrustning och få mil till ett pris som ligger NÅGOT över bilpriser.se - då verkar det ju orimligt att en privatbil (samma märke, ett år äldre) ligger LÅNGT över bilpriser.se.
"Törstig" är ju både D5 och 2,5T MY08 så där ser jag inget försvar för D5. Särskilt inte om man beaktar skatten.
PH
av Willis
Mycket här handlar om vem som köpare man riktar sig till. I detta fallet känns det som att bilen är mer riktad mot oss som vill ha det där lilla extra vad gäller prestanda, väghållning och clean-styling.

En bil som denna S80:n kan ägaren ha fortsatt hålla bilen i ett mycket bättre skick än den som gått 700 mil lägre. Många av oss är väldigt "mil blinda" och ser inte vad det är man får för pengarna. Ägaren kan ha lagt ner mycket mer pengar på att hålla bilen ren, snygg och ren från stenskott. Mycket sånt som bara dem absolut mest pedantiska kanske bryr sig om. Men jag vet inte hur Nikeman gör med sina bilar, jag drar bara ett exempel just nu som bara den intresserade av bilen kan avgöra efter sina behov. Men man får ej glömma vad som ingår i bilen också så som t.ex. RTI, Premium Sound, Elstolar etc.

Köparen för en sådan bil som Nikemans grymt läckra S80 är mer speciell och ute efter något extra än den vanliga personen som bara letar efter en "ny" begagnad bil för flytt mellan A och B som inte heller kanske bryr sig, ser eller förstår vad som är gjort på bilen och varför.

(Har inte sett annonsen och vet inte vad det här "mil fusket" handlar om dock)

/Willis
av Superior
Jag kan bara tala för mig själv men jag skulle inte köpa en sänkt bil, mitt råd är montera tillbaka orginalfjädrarna. Vinterdäcken är inte något problem men lägg in bild på sommardäcken i annonsen.

Angående "milfusket" så är det något jag skulle reagera på. Alla försäkringsbolag utom volvia har motorskadeförsäkring till 10000mil och då väljer man nog en bil med färre mil...
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Willis skrev:Köparen för en sådan bil som Nikemans grymt läckra S80 är mer speciell och ute efter något extra än den vanliga personen som bara letar efter en "ny" begagnad bil för flytt mellan A och B som inte heller kanske bryr sig, ser eller förstår vad som är gjort på bilen och varför.
Problemet med stylade bilar är att de är personliga och "bilstylar-köpare" vill styla bilen själv och betalar inget extra för att någon annan stylat innan efter eget tycke och smak innan.

Sad but true.....

Den "vanliga" facelift-grillen har kro[…]

ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]