Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tycker det är överlägset. Med två stora lösa barnstolar som vi hade i förra bilen fick knappt en vuxen plats i mitten. Nu funkar det jättebra och det är skitsmidigt att fälla ner dem när man inte har barnen i bilen coh skjutsar vuxna.
Att man får träsmak efter 100 meter verkar lite överdrivet, är du Prinsessan på ärten eller? :-)
Visst, de är nog ngt hårdare men vem bryr sig.... det är fortfarande ett skönt baksäte med mycket plats för benen. Åk i en Nissan micra från 1989 bak så kan man prata om träsmak möjligen!

Tycker jag. 3 Barn.
Några bryr sig tydligen eftersom diskussionen kom upp!
Har själv inte provat hur dom är, men smaken är ju som baken, och alla har rätt att tycka vad dom vill.

Vad det gäller jämförelsen med Micran så finns det ju såklart alltid jämförelser att göra, och Micran är säkert bekväm om man jämför den med någon annan -sämre- bil-.
Som jag sagt förut, det är ofantligt praktiskt med inbyggda stolar men JAG sitter lika ofantligt illa i baksätet när man har en V70II med inbyggda kuddar. Jag undviker i största möjliga mån taxibilar med inbyggda kuddar när jag skall hem från flyget (~1 timmes bilfärd), det är helt enkelt för obekvämt.

I V70N är de mycket mjukare och behagligare.

/Martin
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]