Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fredrikwt
Ang bäst pris på blocket så får iaf jag upp två summum med iaf 17" originalhjul, den ena med 10k mil o den andra på 11k 125 resp 130. D5 o 2,4d är same same den ena betinget inte ett högre värde som är mer än skillnaden i nypriset. Den för 130 har ju det man vill ha o för många även "rätt" färg o den har ändå legat sen 10 dec...

När jag sålde V70in så fick jag direkt bud på 185 annonserade den för 200 då. Jag nekade trodde jag kunde få 190... Hade bilen 1,5 månad till o fick sen till slut 180k o då var det ju inte direkt rusning.... O tittar jag på priser hos handlare nån vecka månad efter inser jag att jag hade tur som fick så "bra" sommardäcken var dessutom slut o två tre mån till service. Inte så unikt med utrustning o dyl i Volvo så går inte få så stora variationer som hos BMW Audi m.fl. Blev min erfarenhet. Skulle påstå att min V70 var i det närmast perfekt skick, man skulle nog få leta efter motsvarande finare.
av blådåren
jamen dåså, då är ju bilen såld för längesen då...

En S80 har alltid varit en "tungsåld" bil, att den är "personifierad" avskräcker definitivt en del av dessa få som faktiskt köper dessa bilar.
Vad nu du sen har i garaget av originaldelar som inte är monterade avskräcker ,snarare än attraherar ett köp, eftersom det indikerar att bilen är skruvad med, eventuellt av nån som kanske inte har koll på skruvandet ( osäkerhets-faktor) .
Om du vill bli av med bilen så börja med att få den att se original ut !.

Och ja!.. en säljare ska alltid vara ödmjuk för att få sålt sin bil, att vara kaxig och hävda att bilen är "så jävla bäst" skrämmer bort den mest seriösa köpare...
av Mccartney
Bilen är helt enkelt för dyr. Varför inte pröva och sänk priset? 130 kanske hade varit mer ok?

Pröva och lägg till blockets försäkring så kanske fler blir intresserade.

Snygg bil annars tycker jag.

När jag skulle sälja min v70 2,5FT 09a så blev det tillslut en volvohandlare som tog in den....Tror det är svårt idag att sälja så pass dyra bilar privat.
av Lövet
Nu tar alla och räknar till 10 innan vi skriver några otrevliga inlägg, okay?
Användarvisningsbild
av Guligan
Ser att du väntar på en ny bil Nikeman. Trevligt! Gjorde ni inte upp om inbyte av Volvon?
Eller du kanske skall ha BMW:n som tjänstebil?
av Tartryffel
NiKeMaN skrev:
volvofantast skrev:Även om den är billigast på blocket så säger det ju inget,kompisen köpte en liknade på en volvo firma för 132000 kr,du säljer den privat så jag tror helt klart att det är priset det är fel på.
Det tror jag inte på tyvärr. Jag har haft stenkoll på S80 under hösten och det har inte sålts några så billiga S80 D5 Aut Summum årsmodell 2007 eller nyare som varit sv-sålda med "vettiga" mil (alltså under 14000).
Äh, finns tusen sätt som bilen "volvofantast" syftar på kan ha sålts utan att du någonsin skulle ha sett den. Och vad jag vet är väl slutpriset mellan säljare och köpare en sak mellan dessa två och ingen annan.

Marknadsekonomi är fint på det sättet att man får ett svar på vad saker är värda just genom att försöka sälja dem. Din bil är nog inte värd det du vill ha ut, tråkigt men så är det sannolikt.
Användarvisningsbild
av apersson850
NiKeMaN skrev:Ja det är ju precis så jag försöker resonera. Hur tänker folk när dom köper bil. Har du någon fakta kring detta så vore det väldigt intressant att läsa :)
Det var därför jag skrev vad jag tänkte om färgen. Det är ju bara tycke och smak, men det är inte bara jag som anser att snygga bilar ska vara mörkare utanpå och ljusare inuti. Spyr gör jag inte här, det gör jag på toaletten, om jag måste.
av Tartryffel
NiKeMaN skrev: Vaddå försökt mörka? Jag har inte mörkat något. Jag skriver hur tydligt som helst i annonsen hur långt bilen har rullat. Det är väl inte så svårt att läsa sig till hoppas jag.
Du förskjuter ju hela systemet när du gör som du gör. Man bör kunna förvänta sig att en sökning på miltal genererar korrekta träffar, inte bluffträffar som dina.
Många annonser har inte ens med miltalen i annonstexten just för att Blockets egna intervall ändå är tillräckligt snävt. Står det 9500-9999 mil längst upp så letar jag inte aktivt efter en avvikande uppgift i fritexten. Det tror jag de flesta kan hålla med om. Dessutom utgår du från att folk ska upptäcka den här diskrepansen, ha överseende med den och ändå köpa din bil. Jag tror ju mest att det retar folk men det är jag det.

Är det fler saker man generellt sett inte ska lita på i annonserna? Folk kanske skriver att det är automatlåda för att få träffar också?
Helt klart är ju att vi köpare kan fråga på volvo vad vi skulle få ge för din bil där och skiljer det inget eller väldigt lite så köper vi ju helre den när du bytt in den och får garanti med mera.Skulle vi köpa den av dig så skulle du få vara bra mycket billigare än firman och det tror jag det inte är.Sätt ut ett pris som är dit slutpris och se om du får mer respons.
av Herkulez
Att det av någon anledning är svårare att sälja lite dyrare bilar privat idag, som någon skrev tidigare, är också min känsla. Men allt går ju sälja till rätt pris. Marknaden sätter priset. När jag själv försöker sälja privat, nöjer jag mig med runt 10% upp på inbytes priset. Går det inte får det vara (byter in).
Hur mycket får du vid inbyte? Kan vara intressant att veta även om du inte ska byta in.

Angående "milfusket" :wink: som upprör många är jag delad. De finns de som tycker att du fuskar "oseriös" , och du själv som anser att du inte fuskar och är seriös. Du bör nog ta in den feedback du fått. Själv hade jag inte lagt så stor vikt i det, då milen står i annonsen.

Precis som en del skrivit tidigare, är jag också helt övertygad om att chanserna att sälja bilen ökar dramatiskt om du får på orginalfjädrarna m.m.
ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]

Gänglåsning "släpper" vi[…]