Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vangabo
Jag har stött på ett problem!
Har fixat verktyget och det verkar var det man använder.
Köpte idag på biltema bussning med art. nr 72-1008. Är detta rätt bussning? Tycker den verkar var jädrigt stor. Samt så stor det inte någon markering åt vilken håll den ska till appliceras på. alltså ingen up or down. De sägs att bussningen är konisk är den det??

Mvh Anton
Användarvisningsbild
av Pozze
vangabo skrev:Jag har stött på ett problem!
Har fixat verktyget och det verkar var det man använder.
Köpte idag på biltema bussning med art. nr 72-1008. Är detta rätt bussning? Tycker den verkar var jädrigt stor. Samt så stor det inte någon markering åt vilken håll den ska till appliceras på. alltså ingen up or down. De sägs att bussningen är konisk är den det??

Mvh Anton
Se gärna Skumma bärarmsbussningar....!?
Användarvisningsbild
av vangabo
har läst det nu! Så det är skit med att det står så här då? För då kan jag lika gärna lämna tillbaka biltemas bussningar. Men jag vill veta om någon har satt dit biltemas och hur det blev...
Användarvisningsbild
av vangabo
Ingen som bytt bussingarna som är köpta på biltema och monterat dom? Som sagt det står ingen markering som Volvo original alltså down.

Vad har de för betydelse om det nu inte står något på bussningen??
Användarvisningsbild
av Pozze
vangabo skrev:Ingen som bytt bussingarna som är köpta på biltema och monterat dom? Som sagt det står ingen markering som Volvo original alltså down.

Vad har de för betydelse om det nu inte står något på bussningen??
Jag har lagt till en länk i andra tråden...
vangabo skrev:Samt en sak till. Har någon ett mått på den här bussningen? Känns som jag köpt fel :(
Måtten står i länken som finns några inlägg upp, jag kommer inte ihåg i huvet nu.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av vangabo
Men de står inte hur han gjorde!
De ända jag vill veta är om de har någon betydelse vilket läge bussningen är på. I och med att inga markeringar finns. Man ser på bussningen och om man mäter så är den oval.
Samt hur ska man pressa in den? Från vilket håll alltså! Har fixat ett verktyg nu iaf!

Tack för ni är tålmodiga :)
Allt står faktiskt i länken. Bulten sätts i från diffsidan för annars får du inte ur den efter montage av bussningen. Har du läst igenom hela länken?

Mvh GK
Bränsletryck B230fb.

Det brukar vara c:a 2,5 kg på tomgång […]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]

Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]

XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]