NiKeMaN skrev:Vaddå försökt mörka? Jag har inte mörkat något. Jag skriver hur tydligt som helst i annonsen hur långt bilen har rullat. Det är väl inte så svårt att läsa sig till hoppas jag.
Den du länkar är varken D5 eller Automat så det känns inte riktigt som en schysst jämförelse - även om den inte är helt orelevant. Antingen letar man efter en manuell eller automat. Man låter inte "slumpen" avgöra. Däremot så kan det nog vara lite slump om man väljer en D5 eller 2.4d. Men för många är det viktigt med D5 istället för den klenare 2.4d.
Nä är inte svårt att läsa sig till, bara för att klargöra så skrev jag inte att du mörkat något utan att det kan uppfattas så.
Det jag menar är att du faktiskt kan tappa en presumtiv köpare om denne får intrycket av att säljaren inte är så seriös, med att sätta bilen i ett lägre milintervall och sedan skriva ett högre miltal i annonsen talar du ju faktiskt indirekt om att du har gjort det för att få fler träffar på sökningarna och anser att det är ok. Kan å andra sidan ses som ett misstag också men jag misstänker att det hellre fälls än frias när man som privatperson ska slanta upp en hel del cash till en annan privatperson.
En köpare kan alltså se det som att säljaren är lite mindre nogräknad, behövs ibland inte mycket för att en köpare ska backa. Så även om du, samt säkert flera andra, anser det vara ok så finns det garanterat ett gäng som tänker annorlunda, se bara i denna tråd där 4-5 stycken tagit upp just milintervallet.
Och detta är alltså bara en möjlig förklaring och är inte ett påhopp på dig. :)
Jag tror många köpare är mer flexibla än man tror när det kommer till viss utrustning, personligen så skulle jag inte styras av vilken växellåda som sitter i bilen och om vi pratar -07/08 så är 2,4D vs D5 inte nåt problem för min del heller iom Polestar för MY08. Men det är hur
jag som köpare skulle resonera.
Men det finns ju givetvis även de som har sin speclista och letar järnet tills de hittar en som stämmer in med deras krav. I slutändan gäller det att skapa en annons som fångar intresset hos så många möjliga köpare som möjligt vilket banne mig inte är lätt.
Som jag skrev förut så är det nog tyvärr inte en optimal tid att sälja bil nu, Januari t ex brukar ju vara den månad då folk har som sämst med stålar.
Men hade det varit min annons hade jag rättat till så milintervallet stämmer bara för att eliminera eventuella missförstånd pga det samt att jag skulle lagt till mer info om sommardäcken och dess fälgar. Skulle det fortfarande vara dött efter säg en vecka så är nästa steg att sänka priset. :)