Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av christer.d
minning skrev:kan någon skicka pdf till min mail hur man monterar armstöd??

[email protected] pretty please :lol:
det är ingen pdf det är bilder tagna med digital kamera men man ser vad man ska göra mycket enkelt med
lite kunighet.
av minning
kan du slänga ut bilderna här eller så får du mer än gärna skicka dom till min mail :lol:
av V40
På beskrivningen så finns det endast en ratt på höger sida av förarstolen. Är det bara en ratt på nyare V40? För jag får inte till monteringen med hjälp av denna bruksanvisning, eftersom den andra ratten sitter i vägen och jag får ej bort denna på något enkelt sätt?

Svar uppskattas

// V40
av christer.d
V40 skrev:På beskrivningen så finns det endast en ratt på höger sida av förarstolen. Är det bara en ratt på nyare V40? För jag får inte till monteringen med hjälp av denna bruksanvisning, eftersom den andra ratten sitter i vägen och jag får ej bort denna på något enkelt sätt?

Svar uppskattas

// V40
ett tag sen man monterade armstöd
jo på nyare är det bara en ratt skulle kunna tänka mig att du tar bort den andra ratten lika dant.
eller så sitter där nogon sprint eller saxpinne eller en skruv. kolla det
lycka till
av Eknor
Någon som har kvar dessa "anvisningar"? har nyss köpt ett armstöd och tänkte försöka få dit det.
Användarvisningsbild
av BlackXS
Lånar tråden, och som tråden lyser så söker även jag efter ett armstöd till min volvo v40 99'a, har ett men det är något knasigt / trasigt innuti som gör att det inte fungerar som det ska.

Såg på bildelsbasen att armstödet kostar 500kr begagnat men om det verkligen fungerar vet man väl aldrig?
av Denzar
Hade likadant när jag köpte min bil, den ville inte tillbaka, fastnade inte som den skulle osv. Tog bort skinnet (jävligt tight) och öppna upp, sen kollade jag hur delarna rörde sig och trixa till det, bocka någon fjäder har jag för mig och/eller la till en liten bit av något så inte fjädern skulle hoppa upp.

Men testa först att öppna upp och kolla!
Användarvisningsbild
av BlackXS
Denzar skrev:Hade likadant när jag köpte min bil, den ville inte tillbaka, fastnade inte som den skulle osv. Tog bort skinnet (jävligt tight) och öppna upp, sen kollade jag hur delarna rörde sig och trixa till det, bocka någon fjäder har jag för mig och/eller la till en liten bit av något så inte fjädern skulle hoppa upp.

Men testa först att öppna upp och kolla!

det ramlade ut två små vita plast saker när jag öppnade upp den, kollade hur spelet rörde sig och fjädern såg bra ut, får prova smörja delarna eller ifall hajtänderna som kuggar är utslitna och det är därför den släpper när jag lägger min tyngd på armstödet.

Tror jag hittade uttaget du snackade om. Det ger 1[…]

Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]

Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]