Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kultebo
Stort tack!
av rh
jag har ett ljud som jag är säker att det hör till ac:n, det låter som om man spolat på toaletten hemma och vattnet fylls på...follow me? =)

detta ljud håller på i kanske 5 sekunder sen blir det tyst. detta kommer lite då och då men hörs inte i höga farter (om det nu förekommer då...) utan bara i låga när vägljudet är lågt.
av Motörhead
Det är därför en del tycker Volvo är "skitbilar" :lol:
av HasseW
Crille skrev:Vid start körs en test av abs:n när du kommer upp i ca 20km/h den testen körs bara en gång efter att du startat motorn. och borde inte vara samma problem som trådskaparen har, då hans ljud återkommer men jämna mellanrum.
Det där ABS-testet verkar vara mitt problem. Jag hör alltid ett skrapljud när jag kommer upp i 20km/h efter en start. Ska det alltså vara så, eller går det att åtgärda på något sätt?
av NCR
HasseW skrev:
Crille skrev:Vid start körs en test av abs:n när du kommer upp i ca 20km/h den testen körs bara en gång efter att du startat motorn. och borde inte vara samma problem som trådskaparen har, då hans ljud återkommer men jämna mellanrum.
Det där ABS-testet verkar vara mitt problem. Jag hör alltid ett skrapljud när jag kommer upp i 20km/h efter en start. Ska det alltså vara så, eller går det att åtgärda på något sätt?
Det skall vara så. Inget att oroa sig för.

Powershit lådan, läs på förs[…]

När är Huvudcylinder bytt och det lö[…]

Det hade säkert varit smidigt men jag har i[…]

Du ska mäta direkt på den svarta kablen[…]