Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ramsned
Har en S40 2.0T -00 som jag skulle starta imorse och då släcktes inte oljetryckslampan, det lät inte som det borde från motorn.
Det lät som om en rem slirade, men det tjöt inte. Vred av tändningen efter typ 5 sek. Den har för en vecka sedan servats på en Volvo verkstad. Har rullat 15500 mil. Undrar om det är någon som känner igen problemet. Blir ju orolig att det ska bli dyrt detta....

//Ola
av rudarmy
Den har för en vecka sedan servats på en Volvo verkstad
har de vart å rotat i närheten av remsidan? åk tillbaka å fråga vad de gjort..
å hävda att detta uppkommit direkt efter servicen, de kanske bjuder på en rem+jobb?

mvh bengt
av ramsned
rudarmy skrev:
Den har för en vecka sedan servats på en Volvo verkstad
har de vart å rotat i närheten av remsidan? åk tillbaka å fråga vad de gjort..
å hävda att detta uppkommit direkt efter servicen, de kanske bjuder på en rem+jobb?

mvh bengt
Nej remmen har dom inte bytt på denna servicen. Bilen är nu bogserad till en verkstad. Får se vad som sägs när dom ringer imorgon ?:-/
ramsned skrev:Bilen är nu bogserad till en verkstad. Får se vad som sägs när dom ringer imorgon ?:-/
Jag hoppas du har bogserat bilen till den Volvoverkstad som utförde senaste "servicen". I det fall de har torskat så är det ju bra om bilen inte hunnit "åtgärdas" någon annanstans.
Fast detta vet du ju säkert redan.
Hoppas det löser sig.
:-)-)
V40sport skrev: Jag hoppas du har bogserat bilen till den Volvoverkstad som utförde senaste "servicen". I det fall de har torskat så är det ju bra om bilen inte hunnit "åtgärdas" någon annanstans.
Fast detta vet du ju säkert redan.
Hoppas det löser sig.
:-)-)
Tyvärr låg Volvoverkstaden 4 mil bort så tog den lokala verkstaden. Det var oljefiltret som hade begat igen av "kox" (stavning?) han tyckte det såg dåligt ut men ville inte anklaga Volvoverkstaden. Ny olja och nytt filter (igen!), så nu funkar det. Tydligen vanligt fel på turbo bilar.
Ska givetvis ringa Volvoverkstaden imorgon.
Kan det vara så att deras olja (bättre) har "löst" upp gamla rester i turbon och sen har filtret täpps igen? Vet inte vilken olja den har körts på innan jag köpte den.
Hoppas det inte händer igen, kommer att glo efter den röda ojekannelampan hela tiden nu :shock: .
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]