Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Sorry OT. Måste bara skriva att det är Volvos snyggaste färg. Någonsin! Har haft den på en XC90 Executive tillsammans med kastanjebrunt softläder med vita sömmar och piping. Helt underbar kombo!
Användarvisningsbild
av kave
Om du ska ha sålt bilen så får du nog backa 30.000 - 40.000 tusen. Ditt pris är ungefär vad man får i inbyte på en två år nyare XC70.
Bara för att folk har ett pris på blocket betyder inte att man får det när man säljer den.
Den kostade cirka 330.00 som ny för 6 år sen och borde ha fallit ner betydligt mer än 50% av nypriset.
Sätt ut den för 90.000 så lovar jag att det lär ringa i telefonen.
Även om den är billigast på blocket så säger det ju inget,kompisen köpte en liknade på en volvo firma för 132000 kr,du säljer den privat så jag tror helt klart att det är priset det är fel på.
av fredrikwt
Utifrån mitt perspektiv:

Jag är grymt sugen på S80, tycker det är en härlig bil att åka i med automat, lite gubb-svaj-pråm-bekvämt. Tyvärr är det tillfällen då jag behöver kombi så det är det som står på minuslistan. Sedaner har alltid sålt dåligt i sverige och varit väsentligt billigare än kombimodellen... Priset är väl ok, men inte mer tycker jag.

Personligen reagerar jag över milen - avskyr när folk bajsar ner annonsen med sökord och fuskar med milen för att sökroboten ska hitta när man gör avgränsningar... avgränsningar gör man ju av EN anledning, att man inte vill se det andra - så finns det folk som inte accepterar det = störande.
Färgen tycker jag är ett plus! riktigt snygg! Fälgarna ser ju tråkiga ut på bilderna dock - 18" originalhjul på hade fångat mitt intresse mer, vad det är för sommarfälgar framgår inte.
På tredje bilden ser bilen ut att vara sänkt, över bakdäcken som inte fyller ut så bra ser den nerlastad ut tycker jag. Sänkta bilar är heller inget som intresserar mig - det är opraktiskt, i 9 fall av 10 fullt då det bara ser ut som fjädringen är slut och citroen-tendenser uppstår över bakhjulen, jag inbillar mig även att den genomsnittliga S80 köparen tycker så. Men det är ju mitt eget tyck o tänk bara.

Jag hade kunnat tänka mig köpa dylik bil, bilen är snygg och läcker färg som är ovanlig - om sommarfälgarna var lite roligare, priset lite bättre, sen hade jag prutat för att återställa till originalfjädring.

Sen, inte att förglömma, det ÄR segt att sälja begbil nu, utbudet är fortfarande mkt större än normalt sen föredrar 90 % att köp bil av handlare när det är över 100k (finns undersökning på det) sen som pricken över "i" det här med sedan osv i Sverige.
Gör man dessutom en värdering på bilpriser.se värderas bilen till 119-129 och på just Volvo stämmer deras listor ganska bra då det bygger på statistik och säljs en o annan volvo i detta land. Min egen erfarenhet av försäljning av Volvo är att det inte går att ta några överpriser alls för en bil där det verkligen går 13 på dussinet. fick jag surt erfara i höstas när jag inte var överens med den värdeminskningen som hade varit sen jag köpte den... tyckte jag gav bort bilen men inser idag att jag fick ganska bra betalt, 5 k över bilpriser.se anger som högsta intervall. hade idag kunnat köpa motsvarande för ca 30-40k mindre... Värderaset senaste 1,5-2 åren har varit ca 10 % mer än normal värdeminskning.

blev inte mkt struktur i detta inlägg ser jag nu... hoppas mina 5 cent framgår ändå
av perhall
Jag tycker inte heller att priset är särskilt bra. På Skobes har den en helt (eller nästan) fullutrustad V70 2,5T -08 med 7000 mil nånting för 165, det är oprutat och firma, den har stått där länge för jag såg den där i somras... visserligen bensin men mycket mer utrustning, kombi, firma och en mer attraktiv färg. Ändå är den osåld sen ett halvår... i superfint skick dessutom, och helt original. Den ligger då ganska nära bilpriser.se. Om en firma inte blir av med en bil för bilpriser.se-pris så är det svårt att få +30000 privat.../PH
av NiKeMaN
apersson850 skrev:Hiskelig färg. Den hade jag fått vara rätt desperat för att välja på en begagnad bil, och aldrig på en ny.
Tur att det är valfritt att välja färg/bil själv då. Något mer du känner att du behöver spy ut dig?
av NiKeMaN
volvofantast skrev:Även om den är billigast på blocket så säger det ju inget,kompisen köpte en liknade på en volvo firma för 132000 kr,du säljer den privat så jag tror helt klart att det är priset det är fel på.
Det tror jag inte på tyvärr. Jag har haft stenkoll på S80 under hösten och det har inte sålts några så billiga S80 D5 Aut Summum årsmodell 2007 eller nyare som varit sv-sålda med "vettiga" mil (alltså under 14000).
av NiKeMaN
Tack för dina påpekanden. Visst är det så att en kombi alltid är mer lättsåld i Sverige. Det är väl ett faktum som vi alla känner till. "Tyvärr" är vi ju en del som lever det fria livet (än så länge) och inte känner något kombi-behov. Dessutom tycker jag att sedanerna är snyggare - och framför allt mer sällsynta även om man inte kan kalla en Volvo för sällsynt.

Ni är flera som skrivit om milen. Jag anser själv att ja - det kan vara irriterande. Men en spekulant som söker en sådan bil jag har bryr sig knappast om det. Snarare så att några som söker S80's under 10 000 mil (en "magisk" gräns för en del) kanske tittar in på min bil - för att sedan hoppa ut igen då dom ser miltalet. Men jag tror knappast att man förlorar någon spekulant på detta. Söker man en bil så vet man ofta på ett ungefär vad man söker. Om jag då hittar en bil som har det jag söker så bangar man inte ett köp för att säljaren har lagt sig en kategori under på miltalen för att få mer hits på Blocket. Notera även att bilens riktiga mätarställning står i annonsen. Det vore värre annars!

Originalfjädring finns kvar - och jag har funderat över att montera tillbaka den... Det kan säkert locka någon enstaka mer köpare... Men samtidigt så kanske någon uppskattar en något sänkt bil. Det är ju knappast så att den är okörbar.

Angående sommarfälgarna så är det vanliga original 16" fälgar - som jag inte tycker ser ett dugg bättre ut än vinterfälgarna - förutom att dom just är original. Jag har ju kört med större doningar sommartid (20") men dom följer ej med bilen.

Gällande bilpriset så säger Bilpriser.se 125300-135700 med det som är med bilen - dock så finns det ju inte en enda S80 för detta pris på Blocket. Fick dock ett bud på 135'' första dagen annonsen kom ut som jag kanske borde ha arbetat vidare på lite mjukare.....

Tack ändå för dina åsikter. Alltid kul att läsa lite seriösa inputs ang bilförsäljning.

fredrikwt skrev:Utifrån mitt perspektiv:

Jag är grymt sugen på S80, tycker det är en härlig bil att åka i med automat, lite gubb-svaj-pråm-bekvämt. Tyvärr är det tillfällen då jag behöver kombi så det är det som står på minuslistan. Sedaner har alltid sålt dåligt i sverige och varit väsentligt billigare än kombimodellen... Priset är väl ok, men inte mer tycker jag.

Personligen reagerar jag över milen - avskyr när folk bajsar ner annonsen med sökord och fuskar med milen för att sökroboten ska hitta när man gör avgränsningar... avgränsningar gör man ju av EN anledning, att man inte vill se det andra - så finns det folk som inte accepterar det = störande.
Färgen tycker jag är ett plus! riktigt snygg! Fälgarna ser ju tråkiga ut på bilderna dock - 18" originalhjul på hade fångat mitt intresse mer, vad det är för sommarfälgar framgår inte.
På tredje bilden ser bilen ut att vara sänkt, över bakdäcken som inte fyller ut så bra ser den nerlastad ut tycker jag. Sänkta bilar är heller inget som intresserar mig - det är opraktiskt, i 9 fall av 10 fullt då det bara ser ut som fjädringen är slut och citroen-tendenser uppstår över bakhjulen, jag inbillar mig även att den genomsnittliga S80 köparen tycker så. Men det är ju mitt eget tyck o tänk bara.

Jag hade kunnat tänka mig köpa dylik bil, bilen är snygg och läcker färg som är ovanlig - om sommarfälgarna var lite roligare, priset lite bättre, sen hade jag prutat för att återställa till originalfjädring.

Sen, inte att förglömma, det ÄR segt att sälja begbil nu, utbudet är fortfarande mkt större än normalt sen föredrar 90 % att köp bil av handlare när det är över 100k (finns undersökning på det) sen som pricken över "i" det här med sedan osv i Sverige.
Gör man dessutom en värdering på bilpriser.se värderas bilen till 119-129 och på just Volvo stämmer deras listor ganska bra då det bygger på statistik och säljs en o annan volvo i detta land. Min egen erfarenhet av försäljning av Volvo är att det inte går att ta några överpriser alls för en bil där det verkligen går 13 på dussinet. fick jag surt erfara i höstas när jag inte var överens med den värdeminskningen som hade varit sen jag köpte den... tyckte jag gav bort bilen men inser idag att jag fick ganska bra betalt, 5 k över bilpriser.se anger som högsta intervall. hade idag kunnat köpa motsvarande för ca 30-40k mindre... Värderaset senaste 1,5-2 åren har varit ca 10 % mer än normal värdeminskning.

blev inte mkt struktur i detta inlägg ser jag nu... hoppas mina 5 cent framgår ändå
av NiKeMaN
perhall skrev:Jag tycker inte heller att priset är särskilt bra. På Skobes har den en helt (eller nästan) fullutrustad V70 2,5T -08 med 7000 mil nånting för 165, det är oprutat och firma, den har stått där länge för jag såg den där i somras... visserligen bensin men mycket mer utrustning, kombi, firma och en mer attraktiv färg. Ändå är den osåld sen ett halvår... i superfint skick dessutom, och helt original. Den ligger då ganska nära bilpriser.se. Om en firma inte blir av med en bil för bilpriser.se-pris så är det svårt att få +30000 privat.../PH
Hur du kan jämföra en törstig V70 2.5T -08 mot en S80 D5 -07 går över mitt förstånd. Jag förstår inte liknelsen alls.
ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]

Gänglåsning "släpper" vi[…]