Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
hehe kostar att ligga först ;)

nu när det ändå tas upp; är det först över 40km/h för fort man riskerar att torska lappen (som d skriver i artikeln)? Hade för mig att d iaf va strängre regler på 30 vägarna??
av matzen10
Silver.Swe. skrev:hehe kostar att ligga först ;)

nu när det ändå tas upp; är det först över 40km/h för fort man riskerar att torska lappen (som d skriver i artikeln)? Hade för mig att d iaf va strängre regler på 30 vägarna??
Det har iaf varit vid +32 mk/h som man per automatil blivit av med KK. Undantaget, som du säger, vid 30-skyltat där gränsen ligger vid +20 km/h.
Men sedan kan man ju bli av med KK vid lägre hastigheter om man varit oaktssam på annat sätt samtidigt!

M V H
---> Matz
av anp
matzen10 skrev:

Det har iaf varit vid +32 mk/h som man per automatil blivit av med KK. Undantaget, som du säger, vid 30-skyltat där gränsen ligger vid +20 km/h.
Men sedan kan man ju bli av med KK vid lägre hastigheter om man varit oaktssam på annat sätt samtidigt!

M V H
---> Matz
32km/h?
21/31km/h beroende på väg, menar du väl?
av matzen10
anp skrev:
matzen10 skrev:

M V H
---> Matz
32km/h?
Aha..Jag funderade faktiskt vilken exakta hastighet det var.. 8) Har hört båda!
Bra att du detaljförklarade :-))

M V H
---< Matz
Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
matzen10 skrev:
anp skrev:
matzen10 skrev: Det har iaf varit vid +32 mk/h som man per automatil blivit av med KK. Undantaget, som du säger, vid 30-skyltat där gränsen ligger vid +20 km/h.

M V H
---> Matz
32km/h?

M V H
---< Matz

nu hängde inte ja me längre xD

vilka vägar har alltså max +21km/h då?
Användarvisningsbild
av G-kraft
Och det är snart ju 1 oktober....dubbla priser så att nu får man vara försiktigt..med allt...men det är en säkerhets åtgärd...tycker jag ändå är bra...
Användarvisningsbild
av GT-mannen
Silver.Swe. skrev:
matzen10 skrev:
anp skrev:32km/h?

M V H
---< Matz

nu hängde inte ja me längre xD

vilka vägar har alltså max +21km/h då?
Alla 30-sträckor. Det får man lära sig när man övningskör (åtminstone fick jag det i början av 80-talet).

/Håkan
Användarvisningsbild
av BullDoGs
Jaha då var det tur att man åkte dit
nu innan lagarna ändras...
Åkte dit på en 30 väg med 17 km för fort
å det kostade mig 1400 riksdaler..

\\Bullen

@Micce1980 , Brukar jag också göra.. b[…]

MartinS V60 D4 R-Design

@MartinS , Har själv dragit mig från[…]

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]