Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mrsniper
En bil med svarta baklyktor och vitta blinkers fram går det genom besiktningen ?

MVH
Mr Sniper
Användarvisningsbild
av eslund
Svarta baklyktor går inte igenom om du har lackat dom själv.. Dom måste vara CE märkta och svarta "original". Vita blinkers funkar inte heller så vida du inte har en väldigt gammal bil.. Det skall finnas en undantagsregel, men jag har för mig att den gällden endast röda blinkers..
av Addekarlsson
Vita blinkers funkar alldeles utmärkt, om man har orange lampa istället. :wink:
Finns att köpa som originaldel på volvo. :wink:
Svarta lysen bak... Kan gå, troligen inte. Om det inte är bara en väldigt väldigt lätt toning, då kan det gå lättare.
Men räkna inte med att det går, så blir du inte besviken. :wink:

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av MartinS
eslund skrev:Svarta baklyktor går inte igenom om du har lackat dom själv.. Dom måste vara CE märkta och svarta "original". Vita blinkers funkar inte heller så vida du inte har en väldigt gammal bil.. Det skall finnas en undantagsregel, men jag har för mig att den gällden endast röda blinkers..
E-märkta skall dom vara, inte CE.

/Martin
Användarvisningsbild
av eslund
MartinS skrev:
E-märkta skall dom vara, inte CE.

/Martin
Opps.. Sorry... :oops:
Användarvisningsbild
av mrsniper
Tack för svaren. Jag har tagit bort den svarta färgen på baklyktorna och Orange glas till blinkersarna har jag skaffat.

MVH
Mr Sniper
Användarvisningsbild
av eslund
Vitt glas till blinkersarna får du ha, bara du har orange lampa.. Trodde du menade att du ville ha vitt glas med vit lampa på blinkers.. eller?
Användarvisningsbild
av mrsniper
Nä. jag har orange lampor och söndriga vitta glas.
Användarvisningsbild
av eslund
Det är ok med besiktningen..
av StigH
mrsniper skrev:Nä. jag har orange lampor och söndriga vitta glas.
Hade orange lampor och (hela) :) vita glas på en annan bil som original. Helt Ok alltså.
Rött är OK på bilar från före -75 (tror jag det var..)

Hej, min morfars gamle S70 har blivit sjuk. Den st[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]