Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av niborZ
Eftersom jag tycker det är så kul att kolla på andras trådar med olika projekt/bilder så slänger jag upp en egen också!
Jag älskar att få "pimpa" bilen med diverse bra eller mindre bra prylar. :D Dock!, vill jag att bilen ska ha en hyfsad "Original look".

Kort om bilen: (V70N 2.5T AWD HALDEX 2003)
Detta är min första Volvo, efter att ha ägt tre BMW bilar tidigare. Jag valde en AWD just för att mina förra bilar inte gjorde som jag ville vintertid!
Volvon köptes i augusti 2011 och hade då rullat ~ 14 350 mil. Är överlag mycket nöjd med bilen än så länge, lite hög bensinförbrukning kanske.

Här kommer dem första bilderna, vilket självklart blir vinter bilder. :wink:
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Bilderna är tagna den 4 Feb 2012
Användarvisningsbild
av niborZ
Soe69 skrev:Vad har du för utrustning i och har du några planer att modifiera eller du är nöjd som det är idag.
Mvh
Jag lär nog inte komma upp i din klass, men mycket av det du gjort på din bil är jag lite sugen på. Så din bil får vara en förebild åt min. :wink:
Nightmare89 skrev:Ser riktigt bra ut dock så vill vi ju ha bilder inne i den med! :D
Tackar, det ska fixas när vädret tillåter.

Kan börja med vad jag har gjort hittills.

Först installerades en "DMC" med aux, usb och minneskortläsare.
Bild

Bild
Monterade DMC:n på vänster sida utav stereon, enligt en tråd i tips & trix avdelningen.

Bild
Aux & usb:n monterades i mittfacket. Nu kan jag lyssna på Spotify i bilen, Jippi!

Sen vart det extrabackljus! Två Hella ff75, likadana som polisen har. :)
Mycket bättre sikt genom dom tonade bakrutorna nu, speciellt vid årets mörka månader.
Bild
Två Hella ff75 med tillbehör.

Bild
Monterat och klart, skitig bil dock. Några tycker nog dom gör bilen fulare, men jag tycker dom är ganska diskreta.
Användarvisningsbild
av niborZ
Sen fick Performance högtalarna ge vika för High performance + ett PA200.

Bild
Tog bort stolen då det var så trångt. Ström kabeln var redan framdragen och väntade på ett PA200 under mattan.

Bild
Allt inkopplat i steget samt i stereon. Var trångt att dra kabelhärvan från stereon till steget men det gick.

Bild
Sen var det dags för dem här 75 wattarna.

Bild Bild Bild
Gjorde även ett försök till dämpning i dörrsidorna. Vart iaf inte sämre. Sen kopplade jag även ur diskanterna bak i D-stolpen.
Nu ska det bara fixas en subwoofer, var inne på en original först men dem är så svåra att hitta. Så det blir kanske en eftermarknads subb ändå.

Detta är väll dem "stora" sakerna jag gjort på bilen hittills + lite små saker här och där.
Det som är i pipelinen nu är;
* Facelift baklampor med dioderna.
* Subwoofer av något slag.
* En roligare ratt.
* + lite små service, som nya stabilisatorstag bak och nya fjädersäten fram.
av llesrof
Soe69 skrev:
Snyggt gjort med Aux samt PA200 och 75W högtalarna men jag ser inga dörrdiskanter på bilderna eller du har redan monterat dom. :wink:
Det är nog "Premiun Sound" du tänker på. High Performance har samma dörrsidor som Performance-systemet.
Användarvisningsbild
av niborZ
Soe69 skrev: Snyggt gjort med Aux samt PA200 och 75W högtalarna men jag ser inga dörrdiskanter på bilderna eller du har redan monterat dom. :wink:
Om du kollar på bilden med dörrsidan kan du se att där sitter en diskant. Så dom är monterade.
Forssen skrev:Misstänker att det var du som tog bilderna vid gamla flygfältet i Söderhamn? :)

Väldigt fin bil när jag åkte förbi!
Hehe, här kan man inte gömma sig. :)
Då var det antingen du som körde förbi i traktorn, eller var du där och körde med försvarsmakten?
llesrof skrev:
Soe69 skrev:
Snyggt gjort med Aux samt PA200 och 75W högtalarna men jag ser inga dörrdiskanter på bilderna eller du har redan monterat dom. :wink:
Det är nog "Premiun Sound" du tänker på. High Performance har samma dörrsidor som Performance-systemet.
Du tänker nog på mellanregistret som sitter nere vid dörrsidan på Premium, medan jag tror Soe69 tänker på diskanterna som sitter uppe på dörrsidan?
Användarvisningsbild
av Soe69
llesrof skrev:
Soe69 skrev:
Jag menar diskanter som sitter högst uppe i dörrsidan och det har ingeting att göra med premium eller performance dörrsidor. High Performance har diskanter med blå etikett samt om man har HU803 har man center högtalare i instrumentbrädan.
Premium har diskanter också men med gula etikett.

High Performance diskanter.
Bild
Premium diskanter
Bild

Mvh
Esad

Som sagt var -- vi lever alla i vår egen lil[…]

Om den är väldigt sönderrostad, kan[…]

Om fabriken inte fungerade med Northvolt som ä[…]

Har nu under några laddningar märkt att[…]