Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av silas
Var och hämtade ut ny XC70 D3 AWD i fredags. För att den inte skall larma på att bakluckan är öppen och lampa i bagaget skall lysa måste jag drämma till ordentligt när jag stänger den. När jag stänger den som vanligt känns det som den stängs ok men som sagt den larmar på det i färddatorn samt lampa lyser. Någon som varit med om liknande? Något jag kan fixa själv utan att behöva lämna in?
av corzair
jag inställer mig i ledet. min måste man ta i ordentligt, och oftast misslyckas man första gången och man vill ju helst inte ta i luckan mer än man behöver såhär i salt slask tider...
av mojja
Detta fenomen med knirr o knarr finns i samtliga Volvo bilar.

Min nuvarande xc60 är ganska skonad det enda jag stör mig vid normal användning är bältesinfästningen i b-stolpen som skramlar.
Sen har jag problem med att det skramlar lite varstans om man lyssnar på musik med hög bas.

Vid nästa service ska jag fixa en cd skiva till bilen som framhäver allt detta skrammel så att mekarna får uppleva det med sina egna öron och sedan felsöka och få tyst på skrammlet:)
av Steff 99
mojja skrev:Detta fenomen med knirr o knarr finns i samtliga Volvo bilar.

Min nuvarande xc60 är ganska skonad det enda jag stör mig vid normal användning är bältesinfästningen i b-stolpen som skramlar.
Sen har jag problem med att det skramlar lite varstans om man lyssnar på musik med hög bas.

Vid nästa service ska jag fixa en cd skiva till bilen som framhäver allt detta skrammel så att mekarna får uppleva det med sina egna öron och sedan felsöka och få tyst på skrammlet:)
Det är ganska lätt åtgärdat, bältet snor sig ett halvt varv och därför slår bälteslåstet mot B-stolpen,
Tyvärr så får man ofta rätta till bältet när någon använt det ...hänger det rätt = inget skrammel. :-)-)
mojja skrev:Edit: Dubbel post.
Nu blir det ju tyvärr för sent eftersom det hunnit göras inlägg efter du dubbelpostade, men i alla fall.
När man skrivit ett inlägg så hamnar det ju såklart sist i tråden, och så länge det sista inlägget är ditt inlägg så finns det ett X som man kan trycka på för att ta bort det.
av mojja
Steff 99 skrev:
mojja skrev:Detta fenomen med knirr o knarr finns i samtliga Volvo bilar.

Det är ganska lätt åtgärdat, bältet snor sig ett halvt varv och därför slår bälteslåstet mot B-stolpen,
Tyvärr så får man ofta rätta till bältet när någon använt det ...hänger det rätt = inget skrammel. :-)-)

Det bekymret har jag kommit till rätta med men det är i spännrullen till bältet ljudet kommer i från och denna sitter i lagom öronhöjd så det blir väldigt irriterande:(

Men tack för tipset annars:)
ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]

Gänglåsning "släpper" vi[…]