NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ThomasT
Omek skrev:Det finns tyvärr inget dom kan göra.
Det är klart att det går och fixa, men i detta fall är det kostnadseffektivare med några missnöjda kunder.

.
Användarvisningsbild
av ThomasT
Omek skrev:Och det intressanta blir då vad DU kan göra?
Bra fråga, jag har slut på idéer...

.
av bluemoon82
Jag köpte en V50 1,8F -10 i augusti förra året. Har lämnat in den 5 gånger hos volvo(i 3 olika städer), pga att motorn dog ibland när jag startade bilen, ibland dog den nästan och ibland startade den helt perfekt. De sista månaderna körde jag bara på bensin, men det gjorde ingen skillnad. Det de gjorde de 5 gångerna när jag lämnade in bilen, kalibrerade motorn, bytte gasspjäll, några ventiler.
Men de har aldrig kunnat återkalla något fel på bilen, varför byter man så mycket grejer som det inte något fel?
Nu i tisdags gav jag upp med den bilen och bytte bil till 1,6D istället, men jag fick lägga massa pengar emellan såklart för att min bil har ju sjunkit i värde.
Extremt frustrerande att lägga så pass mycket pengar på en ej fungerande bil och sen att volvo inte kan "erkänna" att det är fel på bilen.
Användarvisningsbild
av ThomasT
Omek skrev:Och gnäll istället på politrukerna.
Ska vi gnälla på politikerna(eller vem åsyftast?) när Volvo gör kassa bilar, och dessutom inte tar ansvar för det??!? ?:-/

.
Användarvisningsbild
av Vojje
ThomasT skrev:
Omek skrev:Och gnäll istället på politrukerna.
Ska vi gnälla på politikerna(eller vem åsyftast?) när Volvo gör kassa bilar, och dessutom inte tar ansvar för det??!? ?:-/
.
Tycker jag absolut! Politikerna är ytterst ansvariga för att svensk ingenjörsutbildning inte håller måttet.
Dessutom borde konsumentskyddet stärkas mot företag som inte gör rätt för sig.
Användarvisningsbild
av SvenB
bluemoon82 skrev: Nu i tisdags gav jag upp med den bilen och bytte bil till 1,6D istället, men jag fick lägga massa pengar emellan såklart för att min bil har ju sjunkit i värde.
Extremt frustrerande att lägga så pass mycket pengar på en ej fungerande bil och sen att volvo inte kan "erkänna" att det är fel på bilen.
Hoppas du har bättre tur med den bilen. Men tyvärr är det ingen garanti. Den här tråden har funnits sedan september-09 och har 128 inlägg. Det finns en tråd som är ett år yngre som handlar om problem med D2 som redan har 334 inlägg
av lobbysleeper
Försöker få grepp om hur utbrett problemet är på 1.8f...
Har "de flesta" lite problem med svajjig gång och/eller att motorn dör?

Samma problematik på 2.0f?

Gör jag helt fel i att leta en V50 1.8f eller 2.0f kring MY08-MY10? För ca 130-140tkr

Eller bör man köpa en 1.6d drive för ca 165tkr och äga den kring intervallet 3000-10000mil (så man slipper dyr 12000mil service)

Kör bara 1500/år och vill ha en billig bil.

2.0 och 2.4 bensinare är mycket driftsäkrare eller?
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
Flexrör till B5254T2 (2,5T)?

Har grovt läckage nånstans i flexrö[…]

Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]

V60 T4F ryckig gång och klen.