Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Tror de är oljefilter huset på sidan av motorn. Läste att oljan kunde trycka packningen på filtret åt sidan så det kan vara det också. Eller så kan det vara packningen i själva huset som sagt sitt. Jag tror mer på det första felet uti filtret.
Provat oljefiltret i morse och det var inte problemet. Såg att det läkte i en skarv på själva huset (Fläns som detta tydligen kallas också). Såg några bilder på flänsen på följande sida:

http://translate.google.se/translate?hl ... %3D27118.0

Som ni ser så är det gängat i huset. Så jag ska prova dra fast huset för de snurra runt då jag öppna filtret. Eljest så är det nån förbannad spricka i flänsen nån stans.
Dieselsmurfe skrev:Provat oljefiltret i morse och det var inte problemet. Såg att det läkte i en skarv på själva huset (Fläns som detta tydligen kallas också). Såg några bilder på flänsen på följande sida:

http://translate.google.se/translate?hl ... %3D27118.0

Som ni ser så är det gängat i huset. Så jag ska prova dra fast huset för de snurra runt då jag öppna filtret. Eljest så är det nån förbannad spricka i flänsen nån stans.
Bara att byta. Dom där packningarna är varken dyra att köpa eller svåra att byta :)
Var ut å prova dra åt huset. Men int fn gick de heller :evil: . Visar en bild på vart det läcker olja då bilen börja pumpa ut till filtret. Dit pilen pekar där läker det. Jag börjar tro att det ska sitta en packning i själva huset, men den är sprängd.

Bild
llesrof: Jepp broder tog den från marken å ställde dit.

Jakten fortsätter på en bil som vill behålla motoroljan 8). Var bara att plocka lös oljefiltret i stoppa ner handen i huset och känna om muttern sitter fast, Vilket den inte gjorde men gör det nu. Huset slutade att snurra i alla fall men läckaget kvarstår på samma ställe. Så mest troligt ha Oringen sagt sitt (Vilket jag hoppas på) eller så är det en spricka i själva Oljekylaren (Huset). Pratade med Skellefte bil om Oringen och dom sa att den skulle kosta mellan 40 - 50kr. Blir att skaffa Oringen och prova byta den. Om det inte slutar läka olja så är det en spricka i kylaren.
Dieselsmurfe skrev:llesrof: Jepp broder tog den från marken å ställde dit.

Jakten fortsätter på en bil som vill behålla motoroljan 8). Var bara att plocka lös oljefiltret i stoppa ner handen i huset och känna om muttern sitter fast, Vilket den inte gjorde men gör det nu. Huset slutade att snurra i alla fall men läckaget kvarstår på samma ställe. Så mest troligt ha Oringen sagt sitt (Vilket jag hoppas på) eller så är det en spricka i själva Oljekylaren (Huset). Pratade med Skellefte bil om Oringen och dom sa att den skulle kosta mellan 40 - 50kr. Blir att skaffa Oringen och prova byta den. Om det inte slutar läka olja så är det en spricka i kylaren.
Se där. Jag hade rätt ;)
AudiRaacing: Japp se där. Man ska lyssna på en Audi 100 raggare.

Införskaffade Oringen idag, Genast efter skolan så vart de genast ner i garaget och byta Oringen. Då jag plocka lös oljekylen så satt Oringen kvar uppe i hållaren. Pilla lös Oringen och under tiden så gick den i 2 delar alltså den vart halv. Var tydligen av för ena halvan trilla till marken och den andra delen låg kvar i min hand. Bytte ut Oringen och satte ihop allt. Starta bilen och det är TÄTT! :D :) Så nu är det bara att glida vidare.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Baklucka låser ej