Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bil Nilsson i Alingsås är rövare. Dom har unga mekaniker som tror dom är rymdforskare efter 3 årig gymnasieutbildning, helt enkelt nonchalanta mot en som kund.

Dyra som fan. Har haft problem med dom 2 gånger.
Numera kör jag all felsöknimg och det jag inte kan reparera på Volvo i Borås. Volvo i Borås tar 200 kr för en felsöknimg. Bil Nilsson tar 800 kr för samma 5 min arbete.
StringerBell skrev:Jag planerar att spola lådan ..... Jag vill VERKLIGEN inte att det hamnar i händerna på en praktikant, utan hos någon som gör detta ofta och med ryggmärgen.....
Det var precis så jag tänkte. Växellådan är känslig. Det är bäst att låta Volvo göra jobbet. De måste ha kunskap och erfarenhet, men det var ingen självklarhet. På något sätt måste man kolla upp mekanikern kunskap !?? eller om verkstadsledningen sköter sitt arbete och tar ansvar för vad som görs!

Det verkar som att våra gamla bilar inte är intressanata och inte så noga med, och då är man som kund också ointressant och behandlas med vänster hand.

Fick underkänt på fästet för […]

Hej! Jag har ett märkligt problem med min V[…]

Råd vid punktering

Pumpa och kolla trycket efter en halvtimme innan d[…]

EX60

Jag har byggt flera stycken. Det stör mig at[…]