Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av peetan
mojja skrev:
Mwi skrev:
mojja skrev:För mig var inte priset avgörande utan den som kunde leverera tjänsten jag sökte. Vet inte vad det skiljer i pris mellan polestar och bsr men antar att det är korvören det handlar om.
Om det inte är priset som är avgörande så har både T6 & D5 funnits i många år, om inte det räcker effektmässigt då kan man fundera på Polestar eller byta fabrikat till önskad effekt :D
Priset på optimeringen pratar jag om nu.

Och nej jag var inte villig att ge bort 20 k till Volvo för exakt samma motor och drivlina med en annan programvara då jag ändå tänkt optimera bilen.

Det inte Volvo eventullt tar på garantin kommer bsr ta då två års försäkring ingick i priset för programvaran!!

När jag beställde min xc60 så var det verkligen en xc60 jag ville ha.
För 480k netto som bilen kostat mig kunde jag valt en massa andra bilar.

Vill du veta en till sak som du kan störa dig på bilen är kontant betald och jag kunde ha köpt en dubbelt så dyr bil utan att behöva blinka.

Så se så återvänd nu till avundsjukans svarta värld.

Hahaha!

Grymt bra skrivet!
Bästa inlägget idag! Tummen upp för dig! :-)-)
av Mwi
mojja skrev: Vill du veta en till sak som du kan störa dig på bilen är kontant betald och jag kunde ha köpt en dubbelt så dyr bil utan att behöva blinka.
Nu blir jag nyfiken, varför är jag avundsjuk? Vill du förtydliga var du hittar min avundsjuka?
av Mwi
peetan skrev:
Hahaha!

Grymt bra skrivet!
Bästa inlägget idag! Tummen upp för dig! :-)-)
Dig är jag helt klart avundsjuk på, vad skönt det måste vara att bli så lycklig för så lite.....
av Cox
Men sluta att skita ner tråden nu, trådskaparen är förmodligen inte intresserad av, om ni köpt er bil kontant eller huset, hur många gånger ni spolar på toaletten etc. Rubriken löd, Polestar med automat eller inte?
av mojja
Mwi skrev:
mojja skrev: Vill du veta en till sak som du kan störa dig på bilen är kontant betald och jag kunde ha köpt en dubbelt så dyr bil utan att behöva blinka.
Nu blir jag nyfiken, varför är jag avundsjuk? Vill du förtydliga var du hittar min avundsjuka?
Jag skrev att priset på optimeringen inte var det primära för mig.

Du kontrar med att jag kunde ha köpt en t6a alternativt en D5a eller bytt märke helt och hållet om priset inte var avgörande,
På vilket vis var ditt svar relevant till det jag skrev från början? Om inte för att bara provocera o spela lite besserwisser?

Som jag innan skrev jag ville ha en xc60,diesel,awd och automat, Efter att jag läst på lite fick jag klart för mig att D5 awd,aut är exakt samma bil som D3 awd aut fast med en programvara som "bara" leverar 163 hlk istället för 205 som då var D5ans effekt.

Hade jag beställt en D5a så hade jag även optimerat denna. Då valde jag att spara 20 k på inköps priset optimera min D3a och gå från 163hk/420 nm till 245hk/520 nm.

Så återigen ser jag bara ditt inlägg som ett försök till provokation som ett gensvar på din avundsjuka.

Annars emotser jag gärna din förklaring till varför jag skulle valt en D5 AWD som är 20k Dyrare än en D3 awd som är exakt samma bil när jag hade optimerat ovasett vilken av dom jag valde och även exakt samma effekt efter en optimering.
Senast redigerad av 2 mojja, redigerad totalt 0 gång.
av mojja
Cox skrev:Men sluta att skita ner tråden nu, trådskaparen är förmodligen inte intresserad av, om ni köpt er bil kontant eller huset, hur många gånger ni spolar på toaletten etc. Rubriken löd, Polestar med automat eller inte?

Sry Du har helt rätt :oops: :oops: :oops: :-)-)
av Mwi
mojja skrev:
Mwi skrev:

Hade jag beställt en D5a så hade jag även optimerat denna. Då valde jag att spara 20 k på inköps priset optimera min D3a och gå från 163hk/420 nm till 245hk/520 nm.

Så återigen ser jag bara ditt inlägg som ett försök till provokation som ett gensvar på din avundsjuka.
Trådskaparen har inte frågat om XC 60 diesel med pirat trim, och jag har inte frågat om din privat ekonomi. Men om du är lycklig över din privat ekonomi så grattis :P Och om du vill dela din glädje för din nya XC 60 så grattis igen men välj "Volvo S60N (11-) V60, XC60" rubriken för att sprida din glädje.
av mojja
Ts har frågat efter effekt optimering och automat låda.
Då jag har optimerat min bil som har en automat låda så ser jag det som högst relevant att svara i tråden.

Återigen undviker du helt att svara på det jag skriver och försöker hacka på mitt val av bil och optimering.

pris och effekt för polestar http://www.polestar.se/sv/modeller/xc60 ... atic-2011/

Pris och effekt för bsr http://sv.bsr.se/products/t2018/

Bägge optimeringarna kostar exakt samma pengar i min värld brukar pirat delar kosta mindre pengar, Men du kanske är en sådan som tror att Brembo bromsar och rostfria avgassystem är pirat delar och sämre än dom volvo monterar som orginal?

Börjar tro att du lider av dyslexi då det verkar som att du inte förstår det du läser och svarar helt osammanhängande.
Användarvisningsbild
av Mabuse
mojja skrev: Börjar tro att du lider av dyslexi då det verkar som att du inte förstår det du läser och svarar helt osammanhängande.
Det är lite ironiskt att du skriver så, när du inte bryr dig om att anstränga dig att sätta kommatecken på rätt ställe i texten du skrivit. Meningsbyggnaden blir inte riktigt rätt då.
av mojja
När man skriver på en iphone blir det lätt fel Sry för det.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]

Gänglåsning "släpper" vi[…]