Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av eldaria
Skulla måla på bakskärmen, men var lat så orkade inte ta bort pappers tejpen mellan varje runda färg.
Sen skulle vi på semester medans jag målade, så det fik sitta en månads tid.
Nu skulle jag ta bort det och till fasa uptäcker jag att tejpen har hårdnat, och blivit som sten.
Tar man bort tejpen sitter klistret fast och inte ens med naglen kan jag ta bort det.

Någon som har en ide hur jeg kan lösa upp skiten och få bort det?
Eller är det bara at slipa och måla om?
Användarvisningsbild
av Loner
Dum fråga, vad händer om du blöter upp tejpen med vatten?

/L
Användarvisningsbild
av eldaria
Well, sedan jag uptäckte att det hadde hårdnat, så har det regnat, och jag har varit igenom biltvätten ett par gånger, men klistret sitter kvar.

Har inte vågat använda starkare grejor ifall lacken eller plasten(Listen på dörren) löser upp.
Användarvisningsbild
av eslund
Alternativer kan ju vara att ta riktigt fint vattenslippapper och sen rubba ytan efter..
av kaffe_koppen
Det finns ju något klisterborttagar medel. Vet inte vad det heter, men efter att vi på firman hade tagit bort stripesen på firmabilen, så använde vi det. Funka skitbra.
Användarvisningsbild
av eldaria
Hmm, ska kila ner til Fär affären och se om dom har klisterbortagare..
Bara lite nervös att det løser upp färgen. men men, då får jag väl måla igen. :-)
Användarvisningsbild
av eslund
Klotterborttagare finns det en spay som heter.. Funkar kanon på klister med.. Annars har färghandlaren klisterborttagare..
Användarvisningsbild
av eldaria
Det som gör mig lite nervös att använda klotterbortagare, är att dom ju är gjorda till att ta bort färg. :-)
av Addekarlsson
Men, det är skillnad på färg och färg. :wink:
Tror att din lack klarar klotterborttagare4 alldeles utmärkt, då den har härdat och allt redan.
Är bara du testar på nått icke synligt ställe först, så är du säker, innan du ger dig på den synliga skärmdelen. :D

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av eldaria
Heh, ok får prova.
Säger till sedan hur det gick...
Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]

Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]

Laddbox

Vi körde på en PhaseBox med spiralkabel[…]

Överhettad motor, grundorsak?