Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bodelning
Hej

Har fått information enl felkoder att jag måste byta främre lambdasonden i min kärra. Letar efter vilken lamda jag ska köpa? På skruvat finns det tex 3 olika lambdasonder med 1, 2, 3 eller fyra kablar. Vilken ska jag ha?

Eller var köper jag denna bildel som billigast?

Är det svårt att byta? Gör man det själv genom att kräla under bilen tror ni?

Mvh
Användarvisningsbild
av gnestakalle
För säker funktion sätter du dit en modellanpassad. Den är inte så svår att byta men man får akta sig så man inte bränner sig då det är lättare att få bort den då röret är varmt..

MEN, är du säker på att det är lambdan? Koder säger ibland inte allt. Skriv vilka koder du fick så vi får titta på dom. Vilka symptom har du e.t.c.

Mvh GK
av bodelning
Hej igen!

ECM-2110 Lamdasonduppvärmning (bank1, sensor1)

Men var beställer jag delen jag behöver? Och vilken behöver jag? Finns flera olika att välja på tex på skruvat.se

Har inga symtom på bilen, den går som en klocka och har precis passerat 22k mil.

Artikelnr original 9202309

Kostar 2500 i sverige :/
Senast redigerad av 1 bodelning, redigerad totalt 0 gånger.
Vad jag vet duger inte universal utan den måste vara modellanpassad för enligt vad jag förstått är din motor kinkig på lambasonden. Har du hög bränsleförbrukning? Fick du en 2:a på besiktning för denna felkod? Har du kollat kablage och kontaktstycken till Lambdan?

Billigast är vad jag förstått i England men jag har dessvärre ingen mer info än så. I Sverige ör sonden tyvärr dyr om man skall ha en modellanpassad, hör på Volvo vad dom tar.

Mvh GK
av Kena
Finns ju 2 modeller, vilken du har vet jag ej, Bosch och Denso. Är det en Denso du har så är det samma "original" som Volvo säljer.

Inget flöde alls? Absolut att termostaten int[…]

Hej! Nu efter 28000mil så vill min V70 -12[…]

240 med "specialvagnsnummer"

Tackar! :-) Jo jag föll för denna ocks[…]

Nästa elbil från Volvo?

är jag ensammen om att tycka att det hä[…]