Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
Menar du "larm/nyckeldosan". Den behöver inte omprogrameras på något sätt vid batteribyte. (I alla fall inte på min V70 -08) Jag bytte senast i går, 2 februari. En trolig orsak till tomt batteri kan vara nyttigt att känna till. Jag hade dosan i en ytterficka på jackan och i går var det runt -10°C. Jag rörde mig utomhus i ca 2 timmar. Det tog förmodligen musten ur batteriet som var ca 1 år gammalt. Förvara alltså nyckeldosan i varmare fickor nära kroppen.
av mikaoj
Rådlös skrev:Menar du "larm/nyckeldosan". Den behöver inte omprogrameras på något sätt vid batteribyte. (I alla fall inte på min V70 -08) Jag bytte senast i går, 2 februari. En trolig orsak till tomt batteri kan vara nyttigt att känna till. Jag hade dosan i en ytterficka på jackan och i går var det runt -10°C. Jag rörde mig utomhus i ca 2 timmar. Det tog förmodligen musten ur batteriet som var ca 1 år gammalt. Förvara alltså nyckeldosan i varmare fickor nära kroppen.

Japp jag menade larm/nyckeldosan.

Min v70 är en 2009 så det är nog ingen skillnad.

Vet du vad batteriet hade för benämmning?
av Rådlös
Mitt batteri heter med Volvonummer 31252292 eller CR2430 om du köper det på t.ex Clas Ohlson eller någon liknande. Men kolla upp detta noga för det lär förekomma olika typer och modeller. Hos närmaste Volvobutik har dom batterierna och kan oftast öppna dosan. Något som inte är så självklart för alla.
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]