- sön 22 jan 2012, 21:34
Jaha, nu har det hunnits med några mil till sedan senast. Förbrukningen låg stadigt på 0,40-0,41, ca: 95% körning på 70-100 vägar. Lägre än så verkar inte gå att komma med snålkörning. Fast färddatorn tycker dock att jag ligger på 0,28 :shock: . Tog upp det i samband med servicen nyligen men det fanns ingen förklaring till missvisning på mer än 30%. De vet att spannet kan vara 10% på de här lite äldre bilarna men hade aldrig hört talas om en 30%-ig missräkning. Så troligtvis är det ett fel som bara den här bilen har. Nåja..är det inte värre så
. Fast jag blev lite fundersam om hur/när en färddator mäter förbrukningen. Någon som vet hur de funkar??
Har med det sagt gett upp den olidligt tråkiga ecodrivingen som varat i nästan 4 månader. Dessutom tror jag bränslebesparingen äts upp av spolarvätska...Alla de som i frustration kör om och sedan vräker sig in i högerfilen igen med 1 meters marginal har en förmåga att skita ner rutorna så man inte ser nåt.
Så här ser en ljugande Japan ut:

Har med det sagt gett upp den olidligt tråkiga ecodrivingen som varat i nästan 4 månader. Dessutom tror jag bränslebesparingen äts upp av spolarvätska...Alla de som i frustration kör om och sedan vräker sig in i högerfilen igen med 1 meters marginal har en förmåga att skita ner rutorna så man inte ser nåt.
Så här ser en ljugande Japan ut:

Senast redigerad av 1 matzen10, redigerad totalt 0 gånger.