Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mojja
Sålde min bil privat på blocket då jag blev erbjuden 145 i inbyte på 10 dagar vart den såld för 189 på blocket.

Jag har dom senaste 5 åren köpt ny Volvo av samma säljare. Men deras konkurent vara bara ett par tusen dyrare så till runt 10 % ska man kunna pressa jämnfört med bygg din bil prislistan:)
av Herkulez
mojja skrev:Sålde min bil privat på blocket då jag blev erbjuden 145 i inbyte på 10 dagar vart den såld för 189 på blocket.

Jag har dom senaste 5 åren köpt ny Volvo av samma säljare. Men deras konkurent vara bara ett par tusen dyrare så till runt 10 % ska man kunna pressa jämnfört med bygg din bil prislistan:)
För mig var det helt stendött att sälja på blocket. Det är väl diesel som gäller :| Toyota aygo som jag fick dumpa iväg. V70 2.5T med rätt spec. inte en påringning. Inte ens en prutande utlänning med cash.
av mojja
Herkulez skrev:
mojja skrev:Sålde min bil privat på blocket då jag blev erbjuden 145 i inbyte på 10 dagar vart den såld för 189 på blocket.

För mig var det helt stendött att sälja på blocket. Det är väl diesel som gäller :| Toyota aygo som jag fick dumpa iväg. V70 2.5T med rätt spec. inte en påringning. Inte ens en prutande utlänning med cash.
Ohhh ja det var en diesel jag hade v50 d5 summum som då hade rullat 9000 mil och var nästan 3 år gammal:)

Men dom skambjuder friskt på inbytesbilarna. När jag la ut min så var jag billigast på blocket om man jämnförde mil och årsmodell..
av Heden
De offerterna som jag har tagit in de senaste veckorna har alla legat över 10% i rabatt. Det avser XC60 D5 R-design med en del lull-lull.

Kan ge en fingervisning vad man kan förvänta sig.
av Herkulez
Heden skrev:De offerterna som jag har tagit in de senaste veckorna har alla legat över 10% i rabatt. Det avser XC60 D5 R-design med en del lull-lull.

Kan ge en fingervisning vad man kan förvänta sig.
Fina rabatter :-)-)
Börjar dom släppa lite inför my13 uppdatering/facelift?
Är det vanligt att säljaren inte vill släppa till någon rabatt på de paket som Volvo har paketerat, de är i och för sig pris värda ändå (Herrgårdsvagns paket teknikpaket mm)..........Han har erbjudit ganska bra rabatt i övrigt men inte just paketen, där jag fått 0 %, men kommer ändå att sluta på typ 9% totalt, detta är privat.....
av tower
Har precis beställt. Tog in offerter från en hel del handlare och där jag tror alla gav samma svar som det du fått angående rabatt på paketen. Vart de lägger rabatten tycker jag dock inte spelar så stor roll. Summan längst ner är ju det viktiga!:) Min säljare specificerade inte någon rabatt för varje del. Jag lyckades dock få ca 11% och då har jag endast valt till silver rails, subb samt 20" fälgar förutom paketen.
Ford hobby husbil chassinummer

Om ett fordonsidentifieringsnummer stansas in p&a[…]

Hej, väcker liv i denna tråd igen. Vart[…]

Normalt ska den visa ungefär 0,5V med kall m[…]

Tror också att det är den vita och brun[…]