- tis 31 jan 2012, 07:02
#613190
Funderar på att skölja lådan på min XC70 MY11 och uppdatera mjukvaran, sköljningen skulle jag kunna fixa själv men inte resten och rullar man in på en verkstad kan man lika bra låta mekanikerna göra hela jobbet.......
Har hört mycket gott om Lidingö Bilteknik som är auktoriserade och ett alternativ till de stora Volvoverkstäderna.
Synpunkter och erfarenheter om Lidingö Bilteknik mottages tacksamt.
Lidingö Bilteknik vill ha ca 3000:- för en sköljning, men säger samtidigt att det är väldigt sällan man gör sådana jobb på XC70.
Den trevlige mannen i kundmottagningen upplyste om att en Taxi som rullat 50000 mil kan ha en orörd låda. Så vad ska man tro om olje service på lådorna?
Edit:
Svängde förbi BraBil i väsby på hemvägen från jaktmarken för att få en prisuppgift på ovanstående jobb.
Mötte en trevlig äldre herre i kundmottagningen. Inga konstigheter tyckte han om frågan angående sköljning av lådan efter 4000 mil.
Vid lite slagningar i datorn på min bils servicehistorik fick vi fram att all mjukvara var uppdaterad för mindre än ett år sedan vid 3000 mil. Bra så.
Men håll i er nu: BraBil vill ha 3600:- för att skölja lådan och driftsätta. Då använder de Volvos ATF-olja på 4 liters dunkar. Jag tycker det är i saftigaste laget prismässigt. Vågar inte ens tänka på prisbilden hos Bilia som har nästan dubbelt så hög timdebitering i verkstäderna runt Stockholm enligt insiderinformation.
En anpassad basservice, oljebyte i stort sett, debiterar BraBil 2400:-
Lite kuriosa: Bad att få en verkstadsbeskrivning av hur sköljjobbet går till och det stämmer mycket väl med det man läst på diverse forum. Så Volvo har en beskrivning över jobbet som verkar okej...
Tom
Har hört mycket gott om Lidingö Bilteknik som är auktoriserade och ett alternativ till de stora Volvoverkstäderna.
Synpunkter och erfarenheter om Lidingö Bilteknik mottages tacksamt.
Lidingö Bilteknik vill ha ca 3000:- för en sköljning, men säger samtidigt att det är väldigt sällan man gör sådana jobb på XC70.
Den trevlige mannen i kundmottagningen upplyste om att en Taxi som rullat 50000 mil kan ha en orörd låda. Så vad ska man tro om olje service på lådorna?
Edit:
Svängde förbi BraBil i väsby på hemvägen från jaktmarken för att få en prisuppgift på ovanstående jobb.
Mötte en trevlig äldre herre i kundmottagningen. Inga konstigheter tyckte han om frågan angående sköljning av lådan efter 4000 mil.
Vid lite slagningar i datorn på min bils servicehistorik fick vi fram att all mjukvara var uppdaterad för mindre än ett år sedan vid 3000 mil. Bra så.
Men håll i er nu: BraBil vill ha 3600:- för att skölja lådan och driftsätta. Då använder de Volvos ATF-olja på 4 liters dunkar. Jag tycker det är i saftigaste laget prismässigt. Vågar inte ens tänka på prisbilden hos Bilia som har nästan dubbelt så hög timdebitering i verkstäderna runt Stockholm enligt insiderinformation.
En anpassad basservice, oljebyte i stort sett, debiterar BraBil 2400:-
Lite kuriosa: Bad att få en verkstadsbeskrivning av hur sköljjobbet går till och det stämmer mycket väl med det man läst på diverse forum. Så Volvo har en beskrivning över jobbet som verkar okej...
Tom
Senast redigerad av 1 onkeltompa, redigerad totalt 0 gånger.
XC70 D4 AWD Sport MY16
Fordonstekniskt på gymnasiet för länge sedan.
242 83-86
245 92-94
740 94-98
855 95-96
XC7 12-16
Fordonstekniskt på gymnasiet för länge sedan.
242 83-86
245 92-94
740 94-98
855 95-96
XC7 12-16