Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av skaanlj
Vet att det varit uppe, har dock inte hittat det jag söker.

Skall ta bort min HU-650 och ersätta den med en 1-din stereo, är det någon som
vet art.nr: på Volvos egna ramar man behöver?
Ska väj vara en typ av ram och ett förvaringsfack?!?

På Skobes där jag varit verkar man inte hitta rätt.

Orsaken till byte är att jag vill kunna spela MP3, WMA m.m dessutom så tänkte jag välja
en stereo med bluetooth så jag dels kan svara med den, dels streama musik från mobilen.
Den har även USB och SD-kort.

Har tittat på en Pioneer DEH-8400BT eller en Kenwood BT61U, vad tror ni om dom?

/ Andreas
av llesrof
Ett förmodligen billigare och framför allt snyggare alternativ är ju att koppla in en GROM-dosa till den stereo du har. De finns med anslutning för blåtand, USB-ingång, AUX-ingång och iPod-interface. Finns en modell med interface för android också.
av kamilenski
llesrof skrev:Ett förmodligen billigare och framför allt snyggare alternativ är ju att koppla in en GROM-dosa till den stereo du har. De finns med anslutning för blåtand, USB-ingång, AUX-ingång och iPod-interface. Finns en modell med interface för android också.

Vad är en GROM dosa?
av llesrof
kamilenski skrev:
llesrof skrev:Ett förmodligen billigare och framför allt snyggare alternativ är ju att koppla in en GROM-dosa till den stereo du har. De finns med anslutning för blåtand, USB-ingång, AUX-ingång och iPod-interface. Finns en modell med interface för android också.

Vad är en GROM dosa?
http://www.google.se/search?q=grom&ie=U ... ent=safari

Första sökträffen :wink:
av skaanlj
Ingen som åker V70N med 1-din?? eller har ni ramar av annat fabrikat?

Tips tages tacksamt emot, jag måste få in den inom 2 veckor då vi skall
åka till fjällen och jag vill ha med mig min egen musik UTAN att släpa på femtielva cd-skivor!?!

/ A
Användarvisningsbild
av Funk
Jag kör en äldre S60 med Volvos ram för enkel-DIN + förvaringsfack. Dock kan jag inte hjälpa dig med detaljnummer eftersom min har den tidiga ljusare grå färgen. Du behöver även ha en antennadapter som jag har för mig ingick i Volvos paket samt en ISO-adapter till själva stereon. Panelen kallades förr för taxipanel på grund av att det på den tiden monterades just taxameter i det undre facket. På den jag har förlorar man mugghållare/förvaring, men hur de nyare ser ut vet jag inte. När jag köpte var Volvos egna panel betydligt billigare än den som BRL sålde så valet var enkelt.

/Thomas

Koppla nya kablarna i dosan som dom gamla sitter

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. […]

Ja, elbil är inte för alla. Vissa ser […]

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]