Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av peetan
Hej.

kolla under höger baksäte, alltså under isoleringsmattan efter ett grått k-don (matning) och ett most k-don (svart med 2 orangea kablar).
Dock finns det 2st likadana gråa k-don den ena till sub den andra till four-c (detta kan vara förberett).

Hittar du dessa skall det bara vara att montera i sub och mjukvara.

Peter
Användarvisningsbild
av Variosboy
My bad, jag skrev fel! (Riktigt illa eftersom jag har den själv och har pratat om den hundra gånger förr typ....) :oops:
Användarvisningsbild
av 1Burken
Finns det någon som har integrerat en baslåda snyggt ihop med HP, finns det bilder?
Bra fråga!! Jag skulle gärna vilja se det!!
av peetan
Ok!

Det finns HP med sub fram till 2011.
Det finns kablage fördraget i vissa av era bilar om ni kollar mina tidigare inlägg!
Ni kan alltså montera in org sub och sen i med ny mjukvara, och ja det får ni fixa på volvo verkstad.
av Waller82
peetan skrev:Ok!

Det finns HP med sub fram till 2011.
Det finns kablage fördraget i vissa av era bilar om ni kollar mina tidigare inlägg!
Ni kan alltså montera in org sub och sen i med ny mjukvara, och ja det får ni fixa på volvo verkstad.

Så man kan altså eftermontera sub?? Så enkelt(om kablarna fins)?
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Om man kan tänka sig att inte montera original finns här lite alternativ till bra priser:

Funderar själv på någon av dem då jag saknar kraften i subwoofern trots Premium Sound.....

http://www.mds.se/sv/category/2360

Samtliga är aktiva subwoofers, dvs inbyggda slutsteg.
Kopplingspedal knarrar

Ja, smörjt lite upptill vid pedalen gjorde ja[…]

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]