Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av offebeast
bytte kamaxelgivaren också men gjorde ingen skillnad alls "/ läste på en annan tråd att man kunde lossa på databoxen och spraya kontakterna om de skulle va det som spöka.. Men vart sitter den?
Användarvisningsbild
av Taxen47
Du fick felkod på varvtalsgivaren.Den sitter ovanpå svänghjulskåpan på växelådan.Kolla kontakten där.
Vet inte hur du fixar delar,nya eller begagnade.
Sitter en "dosa" på hållaren ovanpå kylaren,som skall vara viktig.Kommer inte ihåg vad den styr,men har varit uppe här på forumet.
av offebeast
Nollatällde alla felkoder när jag va ute nyss och försökte igen. då sen när jag kolla felkoderna fick jag bara upp på A2: 121 = luftmassmätarsignal saknas eller är felaktig. det ska väl ändå inte göra så den absolut inte vill starta och bara dö sådär som den gjorde? "/
av offebeast
Gjorde ju det men då kom bara 1.2.1 på A2 upp. alla andra var 1.1.1
Lite svårt och kolla om jag har gnista nu också eftersom jag är själv idag^^ kan ju hänt nå efter man bytte givarna fast fattar inte varför den inte vill igång..
av offebeast
Nej ingen gnista eftersom stiften blev blöta.. Varför får jag ingen gnista? Vet inte vad jag kan göra med den nu.. Brukar det vara sånna här fel på 850? Låter ju väldigt märkligt

Fick underkänt på fästet för […]

Hej! Jag har ett märkligt problem med min V[…]

Råd vid punktering

Pumpa och kolla trycket efter en halvtimme innan d[…]

EX60

Jag har byggt flera stycken. Det stör mig at[…]