Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mwi
LordVader skrev:Testade min XC70 AWD i en brant men ganska kort backe igår.
Snyggt filmat :D lutningen framträder rätt bra på det filmat uppifrån.
av ChristerN
LordVader skrev:Testade min XC70 AWD i en brant men ganska kort backe igår. Redigerat lite och satt ihop till 2½ minut.

Man ser dock inte mycket av lutningen på videon, ser nästan löjligt ut :oops:, men vid stopp mitt i backen känns det som att vara klar för omloppsbana! :lol:
Tack för bra film. Hade gärna sett ännu mer och lite mer om underlaget så man kan förstå hur halt det var. Inte för att förringa din insats men det skulle nästan ha gått med en framhjulsdriven bil bara underlaget var tillräckligt skrovligt och fast.
Skulle kanske vara nästa film-projekt: En vanlig V70 upp för den där backen och sedan du i XC70:an?
Användarvisningsbild
av gooose
Gör om med släpkärra på och som föregående person skrev jämför med framhjulsdriven utan kärra
Då ser man skillnaden mer påtagligt

//Gooose
Användarvisningsbild
av LordVader
freezingalaskan skrev:Vad är det som sitter på högra spegeln? Vidvinkel lins?

freezingalaskan
Den får jag tacka Volvo Specialvagnar för :-), samma som alla nya polisbilar använder, det är en sk bisittarspegel. Perfekt för mig när jag backar då jag valt att vinkla höger spegel automatiskt. Sen är det en bra bonus när frugan köra!

Men det är inte vidvinkel, tyvärr.
Användarvisningsbild
av LordVader
ChristerN skrev:
LordVader skrev:Testade min XC70 AWD i en brant men ganska kort backe igår. Redigerat lite och satt ihop till 2½ minut.

Man ser dock inte mycket av lutningen på videon, ser nästan löjligt ut :oops:, men vid stopp mitt i backen känns det som att vara klar för omloppsbana! :lol:
Tack för bra film. Hade gärna sett ännu mer och lite mer om underlaget så man kan förstå hur halt det var. Inte för att förringa din insats men det skulle nästan ha gått med en framhjulsdriven bil bara underlaget var tillräckligt skrovligt och fast.
Skulle kanske vara nästa film-projekt: En vanlig V70 upp för den där backen och sedan du i XC70:an?
Tack för feedbacken!

Tanken har slagit mig och jag har försökt värva en motståndare utan resultat...

Underlaget var ganska hårt, och det hade varit intressant att se om en FWD eller RWD klarat stoppet i backen. Med ansats hade det säkert gått. Får prova med frugans Yaris ;-)

I brist på kombattanter så väntar jag på hjälp från högre makter i form av snö, gärna ett par decimeter, då blir det på igen..!
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Ni kan ju komma och öva i den riktigt branta backen upp till ridskolan där bilarna har polerat upp blankis delvis.

När man har +2000 kg släp bakom då är det en utmaning kan jag lova :-O)
Användarvisningsbild
av LordVader
VolvoB20 skrev:Ni kan ju komma och öva i den riktigt branta backen upp till ridskolan där bilarna har polerat upp blankis delvis.

När man har +2000 kg släp bakom då är det en utmaning kan jag lova :-O)
Det är väl då xc70 kommer till sin rätt.

Gillar hästar så jag kanske kommer och provar :mrgreen:
Användarvisningsbild
av apersson850
Idag var det nära. Trodde det skulle gå att köra över en åker där det redan fanns hjulspår. Men de gjordes nog katten när det fortfarande var tjäle i marken. Nu sjönk jag 15 cm i dyngan, och sen var det stopp. Försökte backa två gånger utan att komma längre än någon meter. Sen tryckte jag på HDC och försökte backa en gång till, och då tog den sig baklänges ur spåren. Således ingen bärgning den här gången heller, även om det inte var så långt ifrån. Hade vi inte haft två King Cab att tillgå också hade jag nog inte försökt.
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 25
Flexrör till B5254T2 (2,5T)?

Har grovt läckage nånstans i flexrö[…]

Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]