Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

stefnil29 skrev:Kan säga att Biltemas kräningshämmare (stabilisatorstag) är kassa dom med. Bytte på min V70 för ca 1500 mil sedan och dom är redan slut. Aldrig med Biltema. Bläää
Vad kostar en sådan, ca 130 :- ? För dubbla priset, som ändå är billigt, hade den kanske hållit 10kmil, och du varit nöjd.
Köpt både styrleder, spindelleder, k-stag samt bromsskivor ifrån Biltema. Håller lika bra länge som orginal. Beläggen är jag däremot ej nöjda med. Dammar som sjutton och beläggen löossnar ifrån plattorna men allt annat är jag nöjd med.
Omek skrev:Oldtime gör ju inte anspråk på att vara en duvunge..

Hur man då kan spy galla över 199 kr spindelled är anmärkningsvärt...

Jaja, som man bäddar får man ligga.

(Omformulerat) Som Kung Sven sa (ca år 900,på vintern) då han besökte Harald Blåtands julagille och ombads att inte bära vapen eller dräpa någon under festen " sådant är svårare för mig än för andra ty jag är hellre korpen än den som korpen hackar" så endera tar jag dem på "Volly" eller på sikt och B-tema blev det på det här sättet då jag onekligen hade tagit till "övervåld" vid mina försök till att få dit skiten.
Kan tillägga att jag varit på väg till US för att understryka det jag just skrev (i samband men en bilaffär), den gubben insåg att jag var beredd att lägga 480$ på resan för att "förtydliga" att klotet inte är så stort...

Är du bara lite påläst så kan ingen blåsa dig oavsett var i världen de befinner sig, svinhugg går igen.
Faktum kvarstår blåtand.

199 kr spindel att svära och bli blå över..

Det är inte ett högre liv.

Men, det vet du.

Feltema har ju tydligen blåst dig här nästgårds..
Men du fäktar efter mig..

Hur går det ihop?

Påläst?
Gasp...
En envig?
Livar upp här lite i gammeltråden ; Har exakt samma problem med min Volvo S80-02. Får då fan inte i spindelleden köpt från Biltema :evil: Försökt i flera timmar, gick ur garaget och tänkte slipa ner splinesen men tänkte att jag kollar upp här om det ska vara så överjävligt att få i den. Blir till att köpa en original och givetvis påpeka för Biltema att inte passform och splinesen stämmer. Har aldrig bytt en spindelled ska påpekas, men tycker inte splines stämmer överens med originalet som nu ligger på backen. :???:
Är det något som Biltema är dåliga på, så är det hjullager och spindelleder. :-(O)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Jag rekommenderar oljabyte var ~10.000mil bå[…]

Strålkastarspolare och polvändning

Jag ånyo. Kikade på detta en gå[…]

En disel. Nu var ju inte frågan om hur jag s[…]

Kostnad för halvljus?

Jag anser det är helt ok pris, speciellt inkl[…]