Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av kaffe_koppen
Jahapp. Då har man testat nya larmdosan då. Kan ju säga att jag lika gärna kunde ha använt dom 716 spänn jag betala för dosan o använt dom som toapapper. Ingen skillnad alls.
Användarvisningsbild
av pang58
siviak skrev: Hade samma problem som du och kan bara rekommendera LARMA INTE PÅ BILEN INNAN DU KÖPT NY LARMDOSA PÅ VOLVO!!!! Det gjorde inte jag så en dag kunde jag inte larma av bilen.

Jag har en 940 Classic, -98. På det larmet skall man om fjärrkontrollen inte fungerar, låsa upp bilen med nyckel, låt larmet "tuta", det tar ca 30 sekunder. Starta därefter bilen inom 5 sekunder, så har du kopplat ifrån larmet.
Därefter kan larmet endast kopplas in med en fungerande fjärrkontroll.
Användarvisningsbild
av siviak
kaffe_koppen skrev:Jahapp. Då har man testat nya larmdosan då. Kan ju säga att jag lika gärna kunde ha använt dom 716 spänn jag betala för dosan o använt dom som toapapper. Ingen skillnad alls.
Konstigt som fasen, när jag var hos Volvo Davidssons i Växjö tog han min gamla fjärr till örat. Tryckte på knappen, hörde inget klick och konstaterade därmed att fjärren var kass. Med den nya fjärren funkade det strålande, på längre avstånd sen tidigare oxå till o med. Felet du beskrivit låter exakt som det var på min bil. Frågade du dem något om det när du var där?
Användarvisningsbild
av siviak
pang58 skrev:
siviak skrev: Hade samma problem som du och kan bara rekommendera LARMA INTE PÅ BILEN INNAN DU KÖPT NY LARMDOSA PÅ VOLVO!!!! Det gjorde inte jag så en dag kunde jag inte larma av bilen.

Jag har en 940 Classic, -98. På det larmet skall man om fjärrkontrollen inte fungerar, låsa upp bilen med nyckel, låt larmet "tuta", det tar ca 30 sekunder. Starta därefter bilen inom 5 sekunder, så har du kopplat ifrån larmet.
Därefter kan larmet endast kopplas in med en fungerande fjärrkontroll.
Men... om larmet har gått så aktiveras ju startspärren, och då går det ju inte starta bilen utan att larma av med en fungerande fjärr! Har du prövat?
av kaffe_koppen
Nja, jag beskrev problemet för Volvo-killen och han sa att det borde vara dosan, eftersom om det skulle ha vart mottagaren så skulle det tydligen inte ha funkat alls.
Det är inget klick i min nya dosa heller.
Det här problemet stör mig som f*n
/MVH
av kaffe_koppen
Hum.. Någon som vet om det är en antennsladd till larmet? Brorsan sa att det inte fanns det, men alla kan ju ha fel.
Alla förslag är välkomna!
/MVH
av kaffe_koppen
Nu skriver jag väldigt mycket i den här tråden^^. Men i dag funkade dosan riktigt bra när jag skulle åka iväg. Skummt sa räven.
Användarvisningsbild
av siviak
kaffe_koppen skrev:Nja, jag beskrev problemet för Volvo-killen och han sa att det borde vara dosan, eftersom om det skulle ha vart mottagaren så skulle det tydligen inte ha funkat alls.
Det är inget klick i min nya dosa heller.
Det här problemet stör mig som f*n
/MVH
Min nya dosa klickar fint.. J***a mysko fel du åkt på, tråkigt om du känner att jag lurat dig kanske men mitt problem var exakt som du beskriver ditt.
av kaffe_koppen
Inte är det ditt fel inte!! Det finns andra som har trott samma sak:)
av kaffe_koppen
Om du inte menar klickandet o själva knappen. Men det är inget annat i dosan som klickar.
/MVH

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]