- tis 24 jan 2012, 23:57
#611164
Pettson Jag har stor respekt för ditt kunnande, ser du några fel i mitt råd? så var vänlig och utveckla det i all ödmjukhet.
( har ej använt mig av rådet för egen del) så min fråga är genuin.
//Pelle
*pettson* skrev:Har aldrig varit problem med att ställa 850s och 70s markeringar rätt. Problemet är att dreven är justerbara.
Det betyder att när dreven står prick rätt behöver inte kamaxlarna göra det och tro mej, dom gör SÄLLAN det, det ser man då man använder tolk.
Börjar man i andra ändan istället med kamaxeltolk så står kamaxlarna exakt rätt och så hamnar dreven där dom hamnar.
Då det är kamaxlarna som sköter ventilerna och inte dreven så inser man ganska snart vad som är viktigaste inställningen.
Idealet vore om bägge stod exakt men det går väldigt sällan att få.
Pettson Jag har stor respekt för ditt kunnande, ser du några fel i mitt råd? så var vänlig och utveckla det i all ödmjukhet.
( har ej använt mig av rådet för egen del) så min fråga är genuin.
//Pelle
Amazon 61,142 -68, ols98-cab69, Diplomat Cope-66!! 544 Sport -65 144-69 164E -73,264F -76,P1800 67,BMW, 740 85 745 88 745GLT90 V70LT 99 V70lt 02 Delta88 cab 455 70 Mustang GT Cab-05 V70 2.4d my10 x 2 och my12 d3 v90 t5 17 xc70 d5 2015