Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jonsson84
hej jag behöver lite hjälp med min v40 T4 99. har gått hur bra som helst sen en dag helt plötligt på motor väg vid omkörning började bilen hacka. tyckte det blev värre ju fler dagar jag åkte med den. den började även rycka på låga varv ibland. men så tankade jag då gick bilen bra igen. sen när jag hadde ca 15-20 L kvar börjar den rycka och poffa i luftburken när laddtrycket börjar komma. tankar jag så slutar den med det men känns lite slö går inte som förut. bilen är servad i sommras med alla filter m.m har kollat tändspolar men hittade inget fel på dom. känns mer som bränslepumpen. den låter väldigt högt tycker jag. någon som har någon ide ?
Senast redigerad av 1 jonsson84, redigerad totalt 0 gånger.
av jonsson84
japp bränsle filtret byttes även då. bilen går fortfarande men är lite tröttare än vanligt och går knappt att gasa när man har minde än 20L bränsle kvar ska nog åka och köpa en soppa pump någon dag
av Denzar
Tänkte att jag utnyttjar tråden och hoppas på svar, skapar en egen annars..

För första gången så började bilen hacka idag, när jag stod still så gick varvtalet ner och motorn höll på att dö (vid rödljus självfallet) fick gasa så han överlevde :D Sen fick jag som extra ryck med fördröjning när jag väll gasade efter att jag växlat!

Tändstift, tändspolar och tändhattar är bytt relativt nyss.

Hade en Ford förut då den betedde sig liknande, fast den dog tillslut, då var det Luftmassemätaren. Jag har iof precis fått så jag kan kolla felkoder, så får se vad den säger också.
Felkod B5

Hej allihop! Vi var och kollade på en XC60[…]

Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]

Fast det är inte samma.

Läser du ut både aktiva och lagrade fel[…]