Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stänkarn
Nu var både v70:ina börjat strejka samtidigt.
Bil nr 1 v70 -99 miltal 25000
Vägrade dra runt startmotor helt plötsligt. Men gick igång efter rätt många försök helt plötsligt. Har funkat i en månad sen dess

Bil nr 2 V70 t5 -00 miltal 24900

Vägrar dra runt startmotorn. Fick två medelanden i displayen " el startspärr" och efter några försök dök "låg batteriespänning" upp. Startmotorn vägrar gå runt efter 20 försök. Batteriet verkar inte vara dåligt. Kändes mer som den varnade för det pga av alla startförsök.

Kan de vara antennringen på båda?? dom har ju gått ungefär lika långt.......

Mvh Kristofer
av stänkarn
har laddat batteriet och de löste startspärren.

Men problemet med att den inte drar runt startmotorn när man vrider på nycklen kvarstår. Är det antenn ringen som strular?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Prova med att sätta en startkabel mellan batteriets minuspol och en bra kontaktpunkt på motorn. Detta för att se om dina problem kan bero på dålig jord.

Mvh GK
av stänkarn
testat att jorda motorn... blev ingen skillnad.. kass startmotor kanske?
Bilen vägrade ge ifrån sig ett enda livstecken vid macken efter jag tankat. Provade säkert 50 gånger att försöka starta... STENDÖD.... dagen efter går jag dit och då vaknar startmotorn på 1 försöket..
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Kan vara eftersatt underhåll på startmotorn, dom bör servas med smörjning av mekaniska delar med jämna mellanrum för att kunna fungera tillfredställande även när bilen har blivit en "långmilare". En kärvande startmotor kan dra kopiöst med ström och lämna för lite kvar för systemet. Se även till att alla elanslutningar vid startmotorn är rena och i gott skick.

Mvh GK

Inget flöde alls? Absolut att termostaten int[…]

Hej! Nu efter 28000mil så vill min V70 -12[…]

240 med "specialvagnsnummer"

Tackar! :-) Jo jag föll för denna ocks[…]

Nästa elbil från Volvo?

är jag ensammen om att tycka att det hä[…]