Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Så länge man köper märkeslampor borde det väl vara safe att köpa och montera själv från xenonkungen eller vad säger panelen?

/Martin
Användarvisningsbild
av MartinS
svendufva skrev:Just av såna skäl skall jag ha Halogen på nästa nya bil. Har själv åkt på en liknande smäll.
Har du startvev också för att slippa ett evtuellt startmotorhaveri? ;-)

/Martn
av kamilenski
MartinS skrev:
svendufva skrev:Just av såna skäl skall jag ha Halogen på nästa nya bil. Har själv åkt på en liknande smäll.
Har du startvev också för att slippa ett evtuellt startmotorhaveri? ;-)

/Martn
Nee. Han ska ha en mula i kofferten ifall bilen måste startas. Då drar mulan igång den :D
av svendufva
Härliga liknelser. Halogen har lyst tillräckligt tidigare och gör det fortfarande. Kostat mig några hundra under 20 år. Xenon har utöver merkostnaden vid inköp kostat mig 8000 på tre år. Det är det inte värt i.m.h.o!
Användarvisningsbild
av gooose
Jag var inne på Xenonkungen förra veckan för att handla lite "smågodis" och i en korg i entren låg en hög med Xenon lampor DS1 som är till V/XC70 II rätt ok pris så jag tänkte köpa 2 bra att ha så man inte står utan när allt är stängt

Han frågade då vilken bil jag hade och när jag hade "fel" model så sa rätt bestämt att dom får jag inte köpa till min bil han berättade även att lampan bränner styrdonet till Xenon ljuset vilket skulle vara mycket kostsamt enl dom

Fick intrycket att dom fått betalat för detta fel så frågan är har dom gjort det

TS har Xenon kungen tagit din kostnad för åtg av bilen?

//Gooose
av Lövet
svendufva skrev:Härliga liknelser. Halogen har lyst tillräckligt tidigare och gör det fortfarande. Kostat mig några hundra under 20 år. Xenon har utöver merkostnaden vid inköp kostat mig 8000 på tre år. Det är det inte värt i.m.h.o!
Xenon har gett mig 50% bättre ljus i 4 år och kostat totalt 550kr. Det är det värt i.m.h.o. ;)
Användarvisningsbild
av Schyll
gooose skrev:Jag var inne på Xenonkungen förra veckan för att handla lite "smågodis" och i en korg i entren låg en hög med Xenon lampor DS1 som är till V/XC70 II rätt ok pris så jag tänkte köpa 2 bra att ha så man inte står utan när allt är stängt

Han frågade då vilken bil jag hade och när jag hade "fel" model så sa rätt bestämt att dom får jag inte köpa till min bil han berättade även att lampan bränner styrdonet till Xenon ljuset vilket skulle vara mycket kostsamt enl dom

Fick intrycket att dom fått betalat för detta fel så frågan är har dom gjort det

TS har Xenon kungen tagit din kostnad för åtg av bilen?

//Gooose
Efter lite krigande så fick jag tillbaka full ersättning. Gjorde en retur på min räkning och ställde ut den på xenonkungen istället.
Dom var väldigt tillmötesgående så det kändes bra.
Konstigt lampfel volvo 940

Hej! På min volvo tänds varningslampan […]

Bytte tomgångsventilen och testkörde. D[…]

Var ut och testkörde nu. När hastighetsm[…]

Att fartspärren ligger på 89 eller 90 […]