Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

starken84 skrev:Tack för alla svar!

Idag blev det dock så att jag köpte arbetskompisens 2 ljus som jag trodde var 3 men som visade sig vara spritt nya Big Knick, beställde orginal kabelkitt på Volvo här som kostade 1100:- vilket jag tycker är okey.

Sen till veckan blir det montering=)

Tack igen..

/starken84 :D :D
Har du något att montera lysena på/ följde det med de du köpte? Enklast är ju en färdig extraljushållare som man monterar bakom reggplåten
av cobrawedge
Ska montera 3 extraljus på min volvo V70-04. Köpte kabelsats genomH2M Racing för 3 extraljus och min fråga är.. var nånstans kopplar jag in den röda kabeln som är strömförsörjande???
Användarvisningsbild
av Bilnörden
bensinskalle skrev:
TomasL skrev:Tycker inte att du ska xenonkonvertera halvljuset. Som du säger så är det olagligt och det är det av en anledning.
Tänk på dina medtrafikanter. Det värsta som finns är när man möter en kepsprydd ungdom is sin fulxenonkonverterade 740. Inte roligt.
Nä kanske inte då... Men finns de något annat man kan göra åt halvljuset då så man får lite mer ljus, för som sagt, när jag slår av resten blir det i princip svart... Starkare lampor?

Ursäkta "trådkapningen". Står somsagt till tjänst för TS om det kommer några extraljusfrågor ;)
Prova dessa http://www.xenonkungen.com/se/art/alfas ... ?grp=81920, hade sådanna H4or i 740, upplevde att det blev bättre ljus. Men det är klart det beror ju på hur bra glödlampor du har sen tidigare.
av BM
cobrawedge skrev:Ska montera 3 extraljus på min volvo V70-04. Köpte kabelsats genomH2M Racing för 3 extraljus och min fråga är.. var nånstans kopplar jag in den röda kabeln som är strömförsörjande???
Om du står framför bilen och tittar ner i motorrummet så har du en relativt liten lucka snett bakåt/uppåt till höger som det är ett plus på. Under denna lucka kan du hämta ström.

/BM
av tobbz85
TomasL skrev:Tycker inte att du ska xenonkonvertera halvljuset. Som du säger så är det olagligt och det är det av en anledning.
Tänk på dina medtrafikanter. Det värsta som finns är när man möter en kepsprydd ungdom is sin fulxenonkonverterade 740. Inte roligt.

Inte nödvändigtvis, om man köper lampor ifrån cnlight tror jag dom heter och köper speciella lampor avsedda för reflektor så bländar dessa inte mer än orginal monterat xenon.
Jag har dessa och är sjukt nöjda med dom, och inget som bländar !

Annars håller jag med dig om att man absolut inte ska ha något skit kit då dessa bländar fruktansvärt när det börjar skymma.
Ska man köpa så köp kvalité och dyrt !
Användarvisningsbild
av Perc
Vad är det cnlight gör som inga andra xenonsatser tydligen klarar av? H7R eller? Hur är det med glödtrådsvakten förresten?

All adaption brukar nollställas om man koppla[…]

Gasspjällsproblem i v70 2.0F 2008

Dras sedan en tid med att motorn är någ[…]

Du menar: Ur bruk? :-D Korrekt, Jag har uppdat[…]

Ja de försvann av sig själv då jag[…]