Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en 855 Turbo,som plötsligt började gå hemskt illa på låga varv.Det verkar som den får för fet blandning,stiften sotiga mm.
När jag axelerar går den som den ska.Jag har bytt fördelarlock,rotor ock tändkablar.Men ingen skillnad. :-(O)
Senast redigerad av 1 Ticken, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Fixade till rubriken.
Användarvisningsbild
av Sunschreem
Kollat vägens luft? Kan tänka mig att kasst filter samt läcka skulle kunna vara en bov? Har du stabilt ladd eller svajar det? Svajande ladd kan förstöra mycket på en motor så var försiktig!
Jag har kollat luft och vackum,bytt det som var dåligt,bytt fördelarlock,rotor och tändkablar.Felcoderna har jag försökt,men det verkar inte funka.
MVH.Kjellokerstin
Ps.Den går mycket sämre efter jag gjort detta.
Tycker att det verkar mer som på bränsle/luft sidan.Synd att du inte kan kolla felkoder.
Vad jag kan tänka mig är att t.ex.tempgivaren kan vara slut och ligger på "choke" hela tiden och då går den illa på lågt varv.
Sen har du tomgångsmotorn som kan kärva,samt insugsspjället kan vara skitigt.
Är det bara när bilen är varm,som den går illa på tomgång?
Bilen är en 95.a.Den går lika illa kall som varm.Det konstiga är,att den kan gå skitdåligt ena dagen,nästa dag kan den gå hur bra som helst,utan några fel.
Sedan kan den gå skitdåligt igen.Så jag kan inte lita på den för fem öre.
MVH.KK
Gör ett försök till att ta ut felkoder. Kan du inte komma på någon gemensam nämnare när bilen går bra och när den går dåligt och då tänker jag t.ex. på faktorer som väder eller kyla.

Mvh GK
EX60

Någon som byggt sin bil ännu? Jag fund[…]

C70 T5 cab 2001 med startproblem

Tack för alla tips. Jag tänker att jag u[…]

14 - 14,3 är bra. Min P80 laddar med 13.[…]

Vilken modell har du?