Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

har för mig kamrem är vid 24k mil...

Hade en sådan själv, hade den till 8k mil utan några som helst problem... Vet inget speciellt att titta på, att service är skött är A och O - på aukt verkstad prioriterar jag personligen.
fredrikwt skrev:har för mig kamrem är vid 24k mil...

Hade en sådan själv, hade den till 8k mil utan några som helst problem... Vet inget speciellt att titta på, att service är skött är A och O - på aukt verkstad prioriterar jag personligen.

Oj 24000 mil lät ju långt.!

Ja den verka ju vara väskött och välservad så man får hoppas på det bästa.

Hur var det med partikelfilter. läste någonstans att det var något man skulle behöva byta ut.
och var ganska dyrt. vad är det för intervall på sånt?

tack för svar.

mvh
en del här hävdar att det ska bytas, själv var jag i kontakt med Volvo ang detta - de hävdade då att det inte är nåt som ska bytas, det har jag skriftligt... sen kan ju sånt där behöva bytas ändå, men det var ingen fast serviceåtgärd.
Partikkelfilter på V70II 2.0 D skal IKKE normalt byttes. Hele grunnen er at denne motoren i V70 generer nok overskudsvarme til å brenne rent filteret uten hjelp av additiv og varme nok til å holde det rent under normal bruk.
På mindre motorer så finnes det ikke nok varme til å gjøre denne prosessen skikkelig uten hjelp fra additiv, men selv dette er ikke nok og da må filteret byttes.

Det svaret fikk jeg ifra Volvo om 2.0 D i V70
DRL problem

Hej tack för svar. Hur menar du, att det &au[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Om du hittar dessa navkapslar från 240 s&ari[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]