Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av elkonsulten
Hej
Funderar på att köpa en XC 70 Momentum 09 privat
Standardutrustad i bra skick med ca 3000 mil, utan drag tyvärr :cry:

Vad är rimligt pris på denna bil enligt detta eminenta forum

Mvh elkonsulten
av ChristerN
Tycker 230 låter ganska rätt jag också.
Som jämförelse betalade jag 272 för min manuella XC70 D5 -09 inklusive nya vinterdäck på nya fälgar på Bilia.
Fast då fick jag ju med avtagbar dragkrok också :lol:
av fredrikwt
just vad gäller V70 och XC70 så stämmer bilpriser.se ganska bra, den statistiken i sverige är ju ganska stor...

Genom att titta lite på annonser kan man ju komma fram till att vissa tror att det är guld i bilarna, visst kan man salta lite, men en del annonser som har legat länge kan inte vara på allvar eller så gör man ett försök bara. För Volvo är det riktigt svårt att få bra betalt privat eftersom utbudet är enormt (har man själv fått erfara) vill man sälja får priset vara vettigt annars finns det 20 andra att välja på... generellt verkar man få betala ca 100k mer för en -10 än en -08 och runt 50-60k mindre för en -09 än en -10...

Kolla bilpriser.se i detta fall för en bra fingervisning - sen beror det ju lite på vad man självvärderar extra grejer för med.

100 miljarder kr :party:

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det började med att motorstarkare varianter a[…]