NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sahlle
Det var det jävligaste! Spela Mp3 skivor i bilen...fan va nice :-)-) det hade jag ingen aning om 8)

Ahh men ok nu är jag med på skillnaden, jag är hur som helst skit nöjd med "high perfomance" ljudet.
Självklart är kablaget framdraget till dörren. Sitter en vit kontakt uppe vid handtaget som du enkelt kan koppla diskanterna till. Jag själv köpte nya högtalargaller till diskanterna vid A-stolpen och Jbl's som skrikor. Blev ett kanonljud, minst sagt. Är otroligt nöjd. Kostade minde än 1000:- för allt, vilket är klart billigare än Volvos original, och säkert också ett snäpp bättre;-)
Sluta fundera, gör det. Du kommer garanterat att bli nöjd.
Tänkte ge mig på en ganska rejäl trådlyft :lol:

Står på sid 1 vad det är för skillnad mellan Performance och High Performance men vad är extra på ett Premium?

Stämmer detta (taget från sid1) :
"Den stora skillnaden är förstäkaren... I Performance sitter det en förstärkare på 4x20 W och i High Performance sitter det en på 4x40 W.
Sedan har du bara fyra högtalare i Performance paketet.. (8 st i high performance).. Fast från MY09 (?) sitter det separata diskanter fram på performance vilket innebär 6 st högtalare.
En annan skillnad mellan paketen är att du kan spela mp3 skivor i high performance, vilket man inte kan i performance.."
Senast redigerad av 1 berrabus, redigerad totalt 0 gånger.
Återupplivar denna tråd :)

Har precis införskaffat en V50 Kinetic -08 med Performance paketet. Jag har googlat en massa om hur man ska kunna uppgadera ljudet och fram till alldeles nyss var jag helt inställd på att det enda jag behöver var ett PA300 slutsteg som man monterar under sätet och efter det kan jag byta ut alla högtalare i dörrarna till något kraftigare och då kommer jag få ett kanonljud.

Men om jag förstår den här tråden rätt så kommer ett PA300 steg inte att fungera med en Performance stereo på min årsmodell?

Om det nu är så, har Volvo helt och hållet tagit bort möjligheterna att installera ett Volvo orginalsteg för Performance paketet?

Tacksam för svar.

MVH // Niklas
Spolning av automatlåda

Jag har spolat lådan två gånger […]

Volvo xc60 2012-

Ok

Bensinmotorerna med manuell låda är ju […]

Vissa bilar 2022 har sensus. Hade en Xc90 2022.5 m[…]